Bu araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisi sürecinin öğrencilere olan etkisinin incelenmesi ve öğrencilerin deneyimlediği birçok durumun (okula gidememek, dışarı çıkamamak, akrabalar, komşular, arkadaşlar ve öğretmenlerle fiziki olarak görüşememek vb.) değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul Bakırköy ilçesi genelindeki eğitimine devam eden 2590 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Pandemiye İlişkin Deneyimler Formu öğrenciler tarafından doldurulmuştur. Öğrencilerin pandemiye ilişkin deneyimlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek için t-testi; sınıf kademelerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek için ANOVA analizi kullanılmıştır. Araştırmadaki analiz sonuçlarına göre, pandemiye ilişkin bazı deneyimlerde cinsiyetler ve sınıf kademeleri arasında anlamlı farklılıklar bulgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 7 |