İnsanların parçası olduğu kültürler birbirinden farklı özelliktedir ve sürekli değişim göstermektedir. Toplumların kendilerine özgü olan ve gelecek nesillere aktardıkları maddi veya manevi her şey kültüre ilişkindir. Sosyal bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Kültür yaptığımız, düşündüğümüz ve hissettiğimizdir. Kültür öğretilir, öğrenilir ve paylaşılır. Bireyler bir kültür içinde var olurlar. Kültür empatisinin değeri, son yıllarda göç, küreselleşme ve uluslararası ticaretin artması nedeniyle daha da önem kazanmıştır. Farklı kültürlerden insanlar kişisel ve mesleki açıdan daha sık etkileşime girmek zorundadır. Empati becerisi, öğrenebilecek en önemli becerilerden biridir ve bireylerin daha sağlıklı ilişkiler kurmasına yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda toplumun kültürel yapısına uyum sağlayan ve empati becerisine sahip olan öğretmenlerin, öğrencilerle iletişimini ve iş birliği iyileştireceğinden hareketle bu araştırmanın amacı, kültürel duyarlılık ve empati eğilimlerine yönelik çalışmaların sistematik bir şekilde incelenmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 10 |