Sosyal medyanın kendine özgü özellikleri ve son birkaç yılda kazandığı popülerlik, pazarlamaya ilişkin uygulamalarda bir devrim yarattı. Sosyal medya bir kuruluşun ürünlerini tanıtım ve reklam biçimini değiştirdi.
Bir ürün satın almadan önce, her tüketici ürünün kendi sınıfında en iyisi olduğundan ve paranın karşılığını aldığından emin olmak ister. Her şirket ürününün üstünlüğünü iddia ettiği için reklamlar her zaman adil bir fikir vermez. Sosyal medyanın tüketici davranışını belirlemede önemli bir rol oynadığı yer burasıdır. Ürünü daha önce kullanmış olan insanlar deneyimlerini sosyal medyada paylaşarak ürün hakkında çeşitli bilgilerin yayılmasına yardımcı olurlar. İnsanların, ürünü onaylamak için para karşılığı reklam yapan bir ünlüye değil, bir ürünle alakalı fikirlerini tarafsız bir şekilde bildirenlere güvenmesi daha muhtemeldir.
Sosyal medya, dünyanın her yerinden insanların, bir şirkete zarar verme veya haber vermelerine izin veren bir tüketici topluluğu oluşturmalarını sağlar. Sosyal medyanın doğası göz önüne alındığında, ürününüz veya şirketiniz hakkında söylenen her şey -olumlu ya da olumsuz- küresel bir tüketici topluluğuna kolayca ulaşılabilir.
tüketici sosyal medya sosyal ağ siteleri tüketici davranışı tüketici satın alma karar süreci.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 4 |