Research Article
BibTex RIS Cite

THE OPINIONS OF THE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT EARLY CHILDHOOD EDUCATION APPROACHES

Year 2021, Volume: 8 Issue: 4, 163 - 173, 31.10.2021

Abstract

Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk yaklaşımı perspektifine ilişkin görüşleri ve çocuğun bakış açısı, öğretmenin rolü, kullanılan kaynak türleri, öğrenme ortamının yapısı, müfredat hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Soydan (2013) tarafından geliştirilen Jensen (2004) tarafından Erken Çocukluk Yaklaşımına İlişkin Görüşler ölçeği (ECCBI) kullanılmıştır. Envanter Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Erken Çocukluk Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapan 317 öğretmen adayına uygulanmıştır. Bu araştırmada öğretmen adaylarının en üst düzeyde Bank Street yaklaşımını, ikinci sırada High Scope yaklaşımını ve son olarak Montessori yaklaşımını benimsedikleri görülmektedir.

References

  • Wright, B., & Tuska, S. (1967). The childhood romance theory of teacher development. School Review, 25, 123-154.

THE OPINIONS OF THE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT EARLY CHILDHOOD EDUCATION APPROACHES

Year 2021, Volume: 8 Issue: 4, 163 - 173, 31.10.2021

Abstract

In this study, the opinions of the preschool teacher candidates about the perspective of the early childhood approach and the opinions of the child about the viewpoint, the role of the teacher, the types of resources used, the structure of the learning environment, the curriculum and the evaluation forms of the child were investigated. The Early Childhood Curricular Beliefs Inventory (ECCBI) was used by Jensen (2004), which was developed by Soydan (2013). The inventory has been applied to 317 pre-service teachers who are at Middle East Technical University and Akdeniz University Faculty of Education in the Early Childhood Education Department. In this study, it is seen that the pre-service teachers have adopted the Bank Street approach at the highest level, the High Scope approach at the second place, and the Montessori approach at the last place.

References

  • Wright, B., & Tuska, S. (1967). The childhood romance theory of teacher development. School Review, 25, 123-154.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Ceren Koca 0000-0002-9006-1194

Publication Date October 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Koca, C. (2021). THE OPINIONS OF THE PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT EARLY CHILDHOOD EDUCATION APPROACHES. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 163-173.