İçinde bulunduğumuz yüzyılda teknolojide yaşanan gelişmeler sürekli bir şekilde ilerlemekte ve toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını yenilemektedir. Bu gelişmeler toplumu oluşturan bireyleri ekonomik, sosyal ve günlük hayatta yaşanan değişime mecbur bırakmıştır. Teknolojik anlamda yaşanan bu hızlı gelişim, bilginin toplumun her kesimine hızlı bir şekilde ulaşmasına, yeni sosyal ağların ve iş alanlarının oluşmasına neden olmakta, iş hayatından eğitim hayatına kadar toplumu ilgilendiren diğer alanları da etkilemektedir. Bu nedenle eğitim sisteminde gelişmeleri takip edebilmek, gerekli iyileşmeleri yapabilmek, bu becerilere sahip öğrenciler yetiştirebilmek açısından öğretmenlere ve okul yöneticilerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu araştırmanın amacı, eğitim bilimlerinde duygusal zeka düzeyleri ile 21.yüzyıl becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ilgili literatürdeki çalışmaların incelenmesidir. Bu kapsamdan yola çıkılarak araştırmada eğitim bilimlerine yönelik ilgili literatürde yapılmış araştırmalarda öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile 21. Yüzyıl becerileri arasındaki ilişkilerin ele alındığı araştırmaların sonuçları ele alınmıştır. Yapılacak benzer araştırmalarda ilgili literatürde boşluğu dolduracak şekilde öğretmen ve yönetici algılarının ele alındığı nitel ve nicel araştırmalar yapılabilir.
In the century we live in, technology is always getting better and changing along with people's interests, wants, and needs. Because of these changes, people had to make changes in their economic, social, and everyday lives. This fastpaced change in technology makes it possible for information to quickly reach every part of society. It also creates new social networks and business areas and affects other important parts of society, such as business and education. Because of this, teachers and school leaders have a lot of responsibilities to keep up with changes in the education system, make the necessary changes, and teach these skills to students. The goal of this study is to look at the relationship between emotional intelligence and 21st century skills in the field of educational sciences, as well as to look at the studies that have been done in this area. In this context, the results of the studies that looked at the links between teachers' emotional intelligence and their ability to teach 21st century skills were talked about in the educational sciences literature. In similar studies that need to be done, both qualitative and quantitative studies can be done to find out what teachers and administrators think in order to fill the gap in the relevant literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |