Bu çalışma Türkiye’de İslami finansta dijitalleşme olgusunu incelemektedir. İslami finans denildiğinde ilk akla gelen katılım bankalarıdır. Katılım bankalarının çağın gereklerine uygun, müşteri taleplerine cevap veren hizmetleri sunabilmeleri için dijital yeniliklere adapte olmaları gerekmektedir. Bu çerçevede Türkiye’de katılım bankalarının 2020 birinci dönem ve 2023 ikinci dönem aralığındaki dijitalleşme verileri esas alınarak tanımlayıcı istatistiki metoda dayalı analizler yapılmıştır. Bulgular özellikle Covid-19 pandemisinin etkisiyle birlikte katılım bankalarında dijital hizmetlerin arttığını göstermektedir. Örneğin, dijital bankacılıktaki aktif müşteri sayısı bireysel kullanıcı bakımından iki kata yakın, kurumsal kullanıcı sayısı açısından ise iki kattan daha fazla artmıştır. Türkiye’de katılım bankacılığının gittikçe daha köklü hale gelmesi önemli bir fırsat olup dijitalleşmede yetkinliğin artırılmasıyla katılım bankalarının sektörde daha fazla söz hakkına sahip olacağı düşünülebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Participation Banking |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 4 |