Bu çalışmada panik satın alma davranışının pazarlama literatüründe nasıl yer bulduğunu anlamak amacıyla bir literatür taraması yapılmış ve bu kavram çeşitli yönleriyle ayrınıtlı biçimde tartışılmıştır. Literatür taramasının kapsamı, Sosyal Bilimler alanında yazılmış ve “Social Science Citation Index” ve “Emerging Science Citation Index” dizinlerinde taranan toplam Elli Dokuz makalenin konuyla doğrudan ilgisi bulunan Otuz Üç tanesi incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, panik satın alma davranışını benzer etmenler tetiklemektedir. Bu etmenler, sosyal medya, tüketicilerin kıtlık algısı, tutum ve normlar, risk algısı, zaman baskısı ve kaygı olarak sıralanabilir. Bunlar arasında en fazla ön plana çıkanlar sosyal medya ve kıtlık algısı olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 4 |