Zaman içerisinde, e-ticaretin gelişmesiyle eş zamanlı olarak farklı iş uygulamaları da gelişmiştir. Dijital platformlar arasında yer alan fiyat karşılaştırma sitelerini ve uygulamalarını, tüketiciler fiyat, ilgilenilen marka, ürün ya da ilgilendikleri mağaza hakkında bilgi aramak için kullanmaktadır. Bu çalışmada tüketicilerin çevrimiçi alışveriş davranışları ile çevrimiçi fiyat karşılaştırma web siteleri arasındaki ilişki incelenmiştir. İnternet üzerinden sağlanan ürün ve hizmetlerin çeşitliliği karmaşaya neden olmaktadır. Bu nedenle fiyat karşılaştırma sitelerinin çok sayıda teklifi tek bir platformda bir araya getirerek, hızlı ve kolay bir şekilde karşılaştırılmasını sağlaması tüketicilerin satınalma kararında etkilidir. Tüketicilerin günümüz yoğun e-ticaret pazarında zamandan tasarruf etmek ve aradıkları ürün/ hizmet için en iyi teklife ulaşmak için karşılaştırmalı alışveriş web sitelerine yönelmektedirler. Çalışmada, algılanan etkileşim değeri, bilgi aldatma tespiti, güvenirlilik, memnuniyet, algılanan bilgi kalitesi, algılanan teşhis ve algılanan kazanım değerleri bağlamında fiyat karşılaştırma sitelerinin satınalma niyetine etkisi araştırılmıştır.
Çevrimiçi Fiyat Karşılaştırma Siteleri Satın Alma Niyeti Satın Alma Kararı Tüketici Davranışı E-ticaret
With the development of e-commerce over time, different business applications have developed simultaneously. Online consumers use price comparison sites, which are actively involved in digital applications, to search for information about the price or the store they are interested in. In addition to the concept of purchasing behaviour of consumers, “e-behaviours” are also examined, as e-commerce has completely become “trade”. In this study, the context of online shopping behavior between online price comparison websites was examined. The variety of products and services provided on the Internet causes confusion. Therefore, price comparison sites can bring together many offers on a single screen and compare them quickly and easily. As a result, consumers are turning to comparison shopping websites to save time in today’s busy e-commerce market and to find the best offer for the product /service they are looking for. Therefore, in this research it is examined that how effective price comparison sites are on consumers’ purchase intentions.
Price Comparison Sites Purchase Intention Purchase Decision Consumer Behaviour E-commerce
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeni İletişim Teknolojileri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |