Research Article
BibTex RIS Cite

Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek”

Year 2018, Volume: 17 Issue: 1, 9 - 19, 11.12.2018
https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000133

Abstract

Toplumun
bir parçası olan bireyin bu dünyaya ve topluma karşı sorumlulukları vardır.
İçinde yaşadığımız yıllarda modern hayırseverlik olarak adlandırılan sosyal
sorumluluk kavramı ile bireylerin aile ve resmi eğitim sistemi içinde bu
bilinçle yeti şmesi gerekmektedir.  Günümüzde
özellikle genç yetişki   nler çevrelerine
karşı duyarlıl   ıklarını lise ve
üniversite    yıllarında gönüllü sosyal
sorumluluk projeleri ile gösterme fır   satı
bulurlar. Ülkemizde gençlerin dezavantajlı kesimlere yönelik yardım
kampanyalarında   görev aldıkları veya çevreye
karşı duyarlılıklarını gösterdikleri çeşitli projeler i   le karşılaşılmaktadır. Ancak bu gençlerin
sosyal sorumluluk deneyimleri ve sosyal sorumluluk ka   vramı hakkında görüşlerini ortaya koyan az
sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada, Tıb   bi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı
(TDS-P) öğrencilerinin gönüllü olarak yer    aldığı, “Diyaliz Hastaları  İçin Gönülden Destek Projesi-(DHİGDP)”
kapsamında, sosyal sorum   luluk
kavramına bakış  açıları, görüş ve
deneyimlerinin anlaşılması amaçlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme    formu ile projede yer alan öğrencilerin
sosyal sorumluluk kavramına yönelik görüş ve    deneyimleri betimsel bir çalışma olarak ele
alınmış, nitel araş   tırma teknikleri
temel alınarak    desenlenmiştir.   

Yazar(lar):TEKİN, Perihan Şenel; KÖKSAL, Aysel; ALSANCAK, Serap
Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa: 009-019 DOI: 10.1501/Ashd_0000000133 Yayın Tarihi: 2018

References

  • Bringle, R. G., ve Hatcher, J. A. (2000). Institutionalization of service learning in higher education. The Journal of Higher Education, 71 (3), 273-290. Çetin, M., Çimen, M., Türk, Y. Z., Fedai, T., ve Şahin, B. (201 0). Eczacıların sosyal sorum luluk algıları üzerine bir araştırma. Gülhane T ı p Dergisi, 52 (1), 11-17.
  • Chung, H., Duffy, F. F., Katzelnick, D. J., Williams, M. D., Tr ivedi, M. H., Rae, D. S., ve Regier, D. A. (2013). Sustaining practice change one year after completion of the nat ional depression man agement leadership initiative. Psychiatr Serv, 64 (7), 703-706. doi:10.1176/appi.ps.201200227
  • Clark, P. G. (1999). Service learning education in community-ac ademic partnerships: Implications for interdisciplinary geriatric trai ning in the health professions. Educational Gerontology , 25(7), 641-660
  • Denby, R. A. (2008). The impact of service-learning on students ’ sense of civic responsibility (Unpublished master’s thesis). The University of Western Ontario: London. Ersöz, H. (2010). İşletmelerin sosyal sorumluluk anlayışının ge lişiminde meslek kuruluşlarının rolü. Sosyal Siyaset Konferanslar ı Dergisi , 0 (57), 87-123.
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri, Uluslararas ı İ nsan Bilimleri Dergisi , 8 (2), 176-193.
  • Gonzalez Perez, M.A. (2011). The civically engaged university m odel in Colombia. International Journal of Technology Management and Su stainable Development, 9 (3), 161-173.
  • Gray, M. J., Ondaatje, E. H., Fricker Jr, R. D., ve Geschwind, S. A. (2000). Assessing Service-Learning: Results Froma a Svervy of “Learn and Serv e America, Higher Education”. Change: The Magazine of Higher Learning, 32 (2), 30-39.
  • http://www.sosyalsorumluluk.org, Erişim Tarihi: 27.02.2017
Year 2018, Volume: 17 Issue: 1, 9 - 19, 11.12.2018
https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000133

Abstract

References

  • Bringle, R. G., ve Hatcher, J. A. (2000). Institutionalization of service learning in higher education. The Journal of Higher Education, 71 (3), 273-290. Çetin, M., Çimen, M., Türk, Y. Z., Fedai, T., ve Şahin, B. (201 0). Eczacıların sosyal sorum luluk algıları üzerine bir araştırma. Gülhane T ı p Dergisi, 52 (1), 11-17.
  • Chung, H., Duffy, F. F., Katzelnick, D. J., Williams, M. D., Tr ivedi, M. H., Rae, D. S., ve Regier, D. A. (2013). Sustaining practice change one year after completion of the nat ional depression man agement leadership initiative. Psychiatr Serv, 64 (7), 703-706. doi:10.1176/appi.ps.201200227
  • Clark, P. G. (1999). Service learning education in community-ac ademic partnerships: Implications for interdisciplinary geriatric trai ning in the health professions. Educational Gerontology , 25(7), 641-660
  • Denby, R. A. (2008). The impact of service-learning on students ’ sense of civic responsibility (Unpublished master’s thesis). The University of Western Ontario: London. Ersöz, H. (2010). İşletmelerin sosyal sorumluluk anlayışının ge lişiminde meslek kuruluşlarının rolü. Sosyal Siyaset Konferanslar ı Dergisi , 0 (57), 87-123.
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri, Uluslararas ı İ nsan Bilimleri Dergisi , 8 (2), 176-193.
  • Gonzalez Perez, M.A. (2011). The civically engaged university m odel in Colombia. International Journal of Technology Management and Su stainable Development, 9 (3), 161-173.
  • Gray, M. J., Ondaatje, E. H., Fricker Jr, R. D., ve Geschwind, S. A. (2000). Assessing Service-Learning: Results Froma a Svervy of “Learn and Serv e America, Higher Education”. Change: The Magazine of Higher Learning, 32 (2), 30-39.
  • http://www.sosyalsorumluluk.org, Erişim Tarihi: 27.02.2017
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Perihan Şenel Tekin

Aysel Köksal This is me

Serap Alsancak This is me

Publication Date December 11, 2018
Submission Date September 28, 2017
Acceptance Date June 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Şenel Tekin, P., Köksal, A., & Alsancak, S. (2018). Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 17(1), 9-19. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000133
AMA Şenel Tekin P, Köksal A, Alsancak S.Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek.” ASHD. December 2018;17(1):9-19. doi:10.1501/Ashd_0000000133
Chicago Şenel Tekin, Perihan, Aysel Köksal, and Serap Alsancak. “Bir Sosyal Sorumluluk Deneyimi: Tıbbi Sekreterlik öğrencilerinden Diyaliz hastalarına ‘Gönülden Destek’”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 17, no. 1 (December 2018): 9-19. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000133.
EndNote Şenel Tekin P, Köksal A, Alsancak S (December 1, 2018) Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 17 1 9–19.
IEEE P. Şenel Tekin, A. Köksal, and S. Alsancak, “Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına ‘Gönülden Destek’”, ASHD, vol. 17, no. 1, pp. 9–19, 2018, doi: 10.1501/Ashd_0000000133.
ISNAD Şenel Tekin, Perihan et al. “Bir Sosyal Sorumluluk Deneyimi: Tıbbi Sekreterlik öğrencilerinden Diyaliz hastalarına ‘Gönülden Destek’”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 17/1 (December 2018), 9-19. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000133.
JAMA Şenel Tekin P, Köksal A, Alsancak S. Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek”. ASHD. 2018;17:9–19.
MLA Şenel Tekin, Perihan et al. “Bir Sosyal Sorumluluk Deneyimi: Tıbbi Sekreterlik öğrencilerinden Diyaliz hastalarına ‘Gönülden Destek’”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, vol. 17, no. 1, 2018, pp. 9-19, doi:10.1501/Ashd_0000000133.
Vancouver Şenel Tekin P, Köksal A, Alsancak S. Bir sosyal sorumluluk deneyimi: tıbbi sekreterlik öğrencilerinden diyaliz hastalarına “Gönülden Destek”. ASHD. 2018;17(1):9-19.