Diğer örgütler gibi üniversiteler de Covid-19 krizini yönetmek için strateji ve teknikler geliştirmelidir. Etkili kriz yönetimi, mevcut strateji ve uygulamalardan kaynaklanan çıktıların amaçlanan hedeflere yakınlığının değerlendirilmesini gerektirir. Böylece kriz yönetiminin kalitesi ölçülecektir. Bu araştırma, Covid-19 salgınının ilk aylarında üniversite son sınıf öğrencilerinin karşılaştığı zorlukların bir resmini çekmeyi ve üniversitelerin mevcut aksaklıkları ortadan kaldırmasına ve buna göre alternatif stratejiler geliştirmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda araştırma, üniversitelerin hızla hayata geçirmek zorunda kaldığı çevrimiçi modellerden öğrencilerin nasıl etkilendiğini inceleyerek üniversitelere çok boyutlu olarak özgün bir değerlendirme sunmaktadır. Güncel sorunları tespit ederek öğrenen akademik örgütler için alternatif çözümlerin geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenleri kullanılmış, verilerin analizinde nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinde yapılan araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 13 öğrenci katılmıştır. Çok sayıda bulgu arasında en çarpıcı olanlar, senkronize sınıfların yokluğu, forum sistemi, sistem arayüzü ve proje / ev ödevi uygulama sorunları ile ilişkilidir.
Universities, like other organizations, need to develop strategies and techniques to manage the Covid-19 crisis. Effective crisis management requires an assessment of the proximity of the outputs resulting from current strategies and practices to the intended targets. Thus, the quality of crisis management will be measured. The paper aims to take a picture of the challenges faced by senior university students during the first months of the Covid-19 pandemic and help universities eliminate the disruptions and develop alternative strategies accordingly. Within this context, the research provides a unique assessment for academic organizations in multiple dimensions by examining how the students are affected by the online models that universities have to put into practice rapidly. It aims to contribute to the development of alternative solutions for learning academic organizations by identifying current problems. Qualitative research patterns were used in the study and qualitative research techniques were used in the analysis of the data. 13 students within the spring term of the 2019-2020 academic year participated in the research carried out at a public university. Among the numerous findings, the most striking ones are associated with the absence of synchronous classes, the forum system, the system interface, and the project/homework implementation problems.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 5 |