Research Article
BibTex RIS Cite

Participants’ Perceptions of the International Orange Blossom Carnival: An Investigation on Ekşi Sözlük

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 11, 31.07.2022

Abstract

Festivals have economic, environmental and cultural effects on countries, cities and destinations. People participate in festivals to socialize, get to know new cultures and communicate with people from different cultures. The aim of the research is to examine the perceptions of the participants of the International Orange Blossom Carnival, which has been held in Adana since 2013. The research data were obtained from the entries made under the title of "orange flower carnival" on the Ekşi Sözlük social network. In the research, 255 entries related to carnival in the title were evaluated. Themes, sub-themes and codes were created by analysing the entries with the content analysis method. Then, descriptive analysis was used and the entries of the participants were included. The perceptions of the participants towards the carnival were tried to determined through four themes: perceptions of the carnival, perceptions of the event area, social perceptions, and perceptions of event-specific products. In this direction, it was emphasized that the crowdedness of the event area and the inadequacy of accommodation opportunities for the participants, as well as socializing with the local people, would contribute positively to the image of Adana. Regarding the perception of event-specific products; It was stated that the variety of souvenirs, food and beverage should be increased.

References

  • Andersson, T. D., Getz, D. & Mykuletun, R. (2013). The “Festival Size Pyramid” in Three Norwegian Festival Populations. Journal of Convention & Event Tourism, 14(2), 81-103.
  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Çakıcı, C., Oya, Y. & Karaca, O. B. (2017). Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına Katılan Ziyaretçilerin Algı ve Memnuniyetleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 222-239.
  • Chung, C. W. (2014). Study On Relationship Between Visitor Value, Degree Of Satisfaction And Loyalty İn Musical Festival Activity. Journal of Service Science and Management, 7(6), 390-395.
  • Dalgıç, A. (2018). Festival Ziyaretçilerinin Sadakatlerini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Adana Portakal Çiçeği Festivali Örneği. (Yayınlanmaış Doktora Tezi). Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dalgın, T., Atak, O. & Çeken, H. (2016). Festivallerin Bir Kırsal Turizm Çekiciliği Olarak Önemi. Journal of International Social Research, 9(47), 1179-1184.
  • Derrett, R. (2000). Can Festivals Brand Community Cultural Development And Cultural Tourism Simultaneously? In J. Allen, R. Harris, L. K. Jago, & A. J. Veal (Eds.), Events Beyond 2000: Setting the Agenda (pp. 120–129). Australian Centre for Event Management.
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Falassi, A. (1987). Time out of Time: Essay on the Festival. Albuquerque: University of New Mexico Press.
  • Getz, D. (2007). Event Studies: Theory, Research, and Policy For Planned Events. Oxford: Elsevier.
  • İçellioğlu Şarkaya, C. (2014). Kent Turizmi ve Marka Kentler: Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 37-55.
  • Nisandaadanada (2021, Ağustos 22). www.nisandaadana.com.
  • Oğuz, S. (2019). Kültür Turizmi Kapsamında Yer Alan Festival Etkinliklerinin Destinasyona Ekonomik Etkisi: Adana Portakal Çiçeği Festivali Örneği. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, H. & Demir, D. (2020). Festivallerin Sosyal Etkileri ve Festival Memnuniyeti: 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1402-1419.
  • Saçlı, Ç., Ersöz, B. & Kahraman, C. Ö. (2019). Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. & Bak, E. (2016). Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 21-39.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. & Birdir, K. (2018). Katılımcıların Karnavalın Geliştirilmesine Yönelik Önerileri: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 443-458.
  • Tetik, İ. S. (2020). Katılımcıların Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneklemi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Unur, K., Erdem, A. & Şeker, F. (2017). Examining The Photographs Shared By the Participants of the Adana Orange Blossom Carnival (Festival) with the Ta tag #portakalçiçeğifestivali in İnstagram. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability. Proceeding Book (s. 888-897). Mersin Üniversitesi Yayınları.
  • Wilson, J. & Udall, L. (1982). Folk festivals: A handbook for organization and management. University of Tennessee Press.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 7-17.
  • Yıldırım, O., Karaca, B. & Çakıcı, C. (2016). Yerel Halkın “Adana-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”na Yönelik Algı Ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2), 50-66.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yolal, M. (2017). Türkiye'nin Etkinlik Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (2), 35-51.
  • Yüksek, T., Cengiz, T. & Sümbül, H. (2008). Doğal Alanlarda Festival Etkinliklerinin Koruma-Kullanma Açısından Değerlendirilmesi: Kafkasör Kültür, Sanat ve Turizm Festivali Örneği. Ekoloji, 17, 37-45.

Katılımcıların Uluslararası Adana Portakal Çiçeği Karnavalına Yönelik Algıları: Ekşi Sözlük Üzerine Bir İnceleme

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 11, 31.07.2022

Abstract

Festivallerin ülkeler, şehirler ve destinasyonlar üzerinde ekonomik, çevresel ve kültürel yönden etkileri bulunmaktadır. Kişiler sosyalleşmek, yeni kültürleri tanımak ve farklı kültürlerdeki kişilerle iletişim kurmak için festivallere katılım sağlamaktadır. Araştırmanın amacı, Adana ilinde 2013 yılından itibaren gerçekleştirilen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına katılanların algılarını incelemektir. Araştırmanın verileri Ekşi Sözlük sosyal ağında “portakal çiçeği karnavalı” başlığı altında yer alan ifadelerden elde edilmiştir. Araştırmada karnavalla ilgili başlıkta bulunan ifadelerden 255 tanesi değerlendirilmiştir. İfadeler içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek temalar, alt-temalar ve kodlar oluşturulmuştur. Daha sonra, katılımcıların ifadelerine yer verilerek betimsel bir yaklaşımla veriler sunulmuştur. Karnavala yönelik algı, etkinlik alanına yönelik algı, sosyal algı, etkinliğe özgü ürünlere yönelik algı olarak dört tema üzerinden katılımcıların karnavala yönelik algıları tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, katılımcılar açısından etkinlik alanının kalabalıklığı ve konaklama olanaklarının yetersizliğinin yanı sıra yerel halkla birlikte sosyalleşmenin Adana’nın imajına olumlu katkı sağlayacağı vurgulanmıştır. Etkinliğe özgü ürünlere yönelik algıyla ilgili hediyelik eşya, yiyecek ve içecek çeşitliliğinin arttırılmasının gerektiği belirtilmiştir.

References

  • Andersson, T. D., Getz, D. & Mykuletun, R. (2013). The “Festival Size Pyramid” in Three Norwegian Festival Populations. Journal of Convention & Event Tourism, 14(2), 81-103.
  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Çakıcı, C., Oya, Y. & Karaca, O. B. (2017). Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalına Katılan Ziyaretçilerin Algı ve Memnuniyetleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 222-239.
  • Chung, C. W. (2014). Study On Relationship Between Visitor Value, Degree Of Satisfaction And Loyalty İn Musical Festival Activity. Journal of Service Science and Management, 7(6), 390-395.
  • Dalgıç, A. (2018). Festival Ziyaretçilerinin Sadakatlerini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Adana Portakal Çiçeği Festivali Örneği. (Yayınlanmaış Doktora Tezi). Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dalgın, T., Atak, O. & Çeken, H. (2016). Festivallerin Bir Kırsal Turizm Çekiciliği Olarak Önemi. Journal of International Social Research, 9(47), 1179-1184.
  • Derrett, R. (2000). Can Festivals Brand Community Cultural Development And Cultural Tourism Simultaneously? In J. Allen, R. Harris, L. K. Jago, & A. J. Veal (Eds.), Events Beyond 2000: Setting the Agenda (pp. 120–129). Australian Centre for Event Management.
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Falassi, A. (1987). Time out of Time: Essay on the Festival. Albuquerque: University of New Mexico Press.
  • Getz, D. (2007). Event Studies: Theory, Research, and Policy For Planned Events. Oxford: Elsevier.
  • İçellioğlu Şarkaya, C. (2014). Kent Turizmi ve Marka Kentler: Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 37-55.
  • Nisandaadanada (2021, Ağustos 22). www.nisandaadana.com.
  • Oğuz, S. (2019). Kültür Turizmi Kapsamında Yer Alan Festival Etkinliklerinin Destinasyona Ekonomik Etkisi: Adana Portakal Çiçeği Festivali Örneği. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, H. & Demir, D. (2020). Festivallerin Sosyal Etkileri ve Festival Memnuniyeti: 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1402-1419.
  • Saçlı, Ç., Ersöz, B. & Kahraman, C. Ö. (2019). Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. & Bak, E. (2016). Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 21-39.
  • Sahilli Birdir, S., Toksöz, D. & Birdir, K. (2018). Katılımcıların Karnavalın Geliştirilmesine Yönelik Önerileri: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 443-458.
  • Tetik, İ. S. (2020). Katılımcıların Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneklemi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Unur, K., Erdem, A. & Şeker, F. (2017). Examining The Photographs Shared By the Participants of the Adana Orange Blossom Carnival (Festival) with the Ta tag #portakalçiçeğifestivali in İnstagram. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability. Proceeding Book (s. 888-897). Mersin Üniversitesi Yayınları.
  • Wilson, J. & Udall, L. (1982). Folk festivals: A handbook for organization and management. University of Tennessee Press.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 7-17.
  • Yıldırım, O., Karaca, B. & Çakıcı, C. (2016). Yerel Halkın “Adana-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”na Yönelik Algı Ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2), 50-66.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yolal, M. (2017). Türkiye'nin Etkinlik Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (2), 35-51.
  • Yüksek, T., Cengiz, T. & Sümbül, H. (2008). Doğal Alanlarda Festival Etkinliklerinin Koruma-Kullanma Açısından Değerlendirilmesi: Kafkasör Kültür, Sanat ve Turizm Festivali Örneği. Ekoloji, 17, 37-45.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Hacı Mehmet Yıldırım 0000-0003-0718-7296

Anıl Üzden 0000-0003-2231-4302

Publication Date July 31, 2022
Submission Date March 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Yıldırım, H. M., & Üzden, A. (2022). Katılımcıların Uluslararası Adana Portakal Çiçeği Karnavalına Yönelik Algıları: Ekşi Sözlük Üzerine Bir İnceleme. Journal of Eurasia Tourism Research, 3(1), 1-11.