Teenagers' reading habits are greatly impacted by the changing global environment, as multiple entertainment mediums and technologies compete for their attention. Even if these modern distractions are appealing, reading books has been demonstrated to have several positive short- and long-term effects. Nevertheless, when young people are exposed to more instantly satisfying types of entertainment, it might be difficult to encourage reading in them. Young Adult Literature (YAL) has a lot of potential to help with this problem, though. YAL has the ability to successfully pique young readers' interest with its gripping stories, likable characters, and topics that speak to their problems and experiences. Therefore, the purpose of this study is to give a brief synopsis of YAL's past and present.
12588
Değişen dünya düzeni gençlerin okuma alışkanlıklarını da oldukça etkilemiş ve okuma oranlarının azalmasına sebep olmuştur. Her ne kadar, kitap okumanın uzun vadede gençlere sağlayacağı olumlu dönütler ortada olsa da, çoklu medya teknolojilerinin ve çeşitli eğlence ortamlarının cazibesi onların dikkatlerini büyük ölçüde çalmaktadır. Bu sebeple bu çalışmanın amacı, gençleri kitap okumaya özendirme ihtimaline sahip bir alternatif olarak Genç Yetişkin Edebiyatı (GYE) türünü incelemektir. Genç Yetişkin Edebiyatı, etkileyici hikâyeleri, sevilen karakterleri ve genç okuyucuların sorunlarına ve deneyimlerine hitap eden konularıyla ilgiyi başarılı bir şekilde çekebilme potansiyeline sahiptir. Çalışmada Genç Yetişkin Edebiyatı'nın kısa bir hatihi ve türdeki mevcut tartışmalar ele alınmıştır.
Çalışma etik beyan gerektirecek nitelikte değildir.
Atatürk Üniversitesi
12588
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | World Languages, Literature and Culture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 12588 |
Publication Date | June 22, 2024 |
Submission Date | March 1, 2024 |
Acceptance Date | June 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 28 Issue: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License