This study purpose to reveal some of
fitness properties belonging to Students living in Ankara according to age and
gender, individual differences in the
skills of children. For this aim, Randomized 243students were applied flexibility,
balance, visual audial reaction, plate tapping, handgrip, leg power, vertical
jumping, standing long jumping, bent arm hang, sit up and 6 minutes walk tests.
Mean, standard deviation and variance associated with measurement done the
table according to age and gender.Our study’s results are lower than results of
study In Same age group in Europe and our country. But, Results are similar differences in term of
age and gender. among participants results of Balance and bent arm hang tests
are higher according to other tests. Balance and bent arm hang tests aren’t
seen changes revealed depending on age and gender in other tests.
Çalışma
Ankara ilinde bulunan öğrencilere ait fiziksel uygunluk bileşenlerinin
bazılarını, cinsiyet ve yaş gruplarına göre ortaya koymayı, becerilerin
çocuklara göre nasıl özgünlük gösterdiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunun
için rastgele seçilmiş 243 öğrenciye, esneklik, denge, görsel-işitsel
reaksiyon, disklere dokunma, kavrama kuvveti, bacak kuvveti, dikey sıçrama,
durarak öne atlama, bara asılma, mekik, 6 dakika koş-yürü testleri
uygulanmıştır. Ölçümlere ait ortalama, standart sapma ve dağılımlara ilişkin
analizler yaş, cinsiyet gruplarına göre tablolaştırılmıştır. Avrupada ve
ülkemizde aynı yaş grubunda yapılan çalışmalarda ortaya çıkan sonuçlara göre
daha düşük performans değerleri elde edilirken, yaş ve cinsiyete göre ortaya
koyulan bulgular benzer özellik göstermektedir. Denge ve bara asılma
testlerinin denekler arasında diğer testlere göre yüksek beceri farklılıkları
gösterdiği, diğer testlerde ortaya koyulan yaşa ve cinsiyete bağlı değişim bu
iki testte belirgin şekilde ortaya çıkmadığı görülmektedir.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |