Research Article
BibTex RIS Cite

AEROBİK ANTRENMAN PROGRAMININ 12-14 YAŞ ERKEK HOKEYCİLERİN ATILGANLIK DÜZEYİNE ETKİSİ

Year 2018, Volume: 20 Issue: 3, 155 - 162, 14.10.2018

Abstract

Bu çalışma, 12-14 yaş grubu erkek hokeycilere
uygulanan 12 haftalık aerobik (koş-yürü) egzersiz programının atılganlık
üzerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Çalışmaya 30 erkek (15 deney,
15 kontrol) katılmıştır. Deney gruplarına 12 hafta süre ile haftada 3 gün 45-50
dakika süreli aerobik egzersiz programı uygulandı. Kontrol grubundaki 15
öğrenci herhangi bir antrenman programına katılmamıştır. Belirlenen deney ve
kontrol grubuna kişisel bilgi formu ve Topukçu (1982) tarafından geliştirilen
“atılganlık ölçeği” ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin
istatistiksel analizleri paired samples ve independent samples t testleri ile
yapıldı. Çalışma sonunda, kontrol grubunun ön-son testleri arasında anlamlı bir
farklılık bulunmamış iken (p>0.05). Deney grubunun ön-son testleri
karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca
deney grubu ile kontrol grubu öntest sontest puan farklılıkları
karşılaştırıldığında gruplar arasında deney grubu lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır
(p<0.05). Sonuç olarak, on iki hafta boyunca uygulanan düzenli aerobik
egzersizin, 12-14 yaş grubu erkek hokeycilerin atılganlık düzeylerine olumlu
etkileri olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Erkal, M. (1982). Sosyolojik Açıdan Spor. İstanbul: Filiz Kitapevi.
  • Güven, Ö. (1999). Türklerde Spor Kültürü. Ankara: AKM Bakanlığı Yayınları.
  • Wolpe J, Lazarus AA. (1966). Behavior Therapy Techniques.Elmsford: Pergamon Press, New York.
  • Lazarus, A.A. (1973). On Assertive Behavior. Behavior Therapy, 4: 497-499.
  • Toruncu, B. (1999). 13-14 Yasındaki Gençlerin Sosyo-ekonomik Düzey ve Anne-baba Tutumlarındaki Farklılıkların Belirlenip Özsaygıya Etkisinin Araştırılıp Karşılaştırılması. İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Kamaraj, I. (2004). Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Beş Yaş Çocuklarının Atılganlık Sosyal Becerisini Kazanmalarında Eğitimci Drama Programının Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Toruncu, B. (1994). Eğitim Sürecinde Grupla Danışmanlık Uygulamalarının Gençlerin Girişimcilik Gelişimine Etkisi. (Yenişehir Sağlık Meslek Lisesinde Deneysel Bir Uygulama). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Örgün, S. (2000). Anne-Baba Tutumları ile 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlıkları Arasındaki ilişkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Topukçu, H. (1982). Atılganlık Eğitiminin İlkokul Çocuklarının Atılganlık Düzeyine Etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Kırımoğlu, H. (2008). Türkiye 13 Yaş Altı Badminton Şampiyonasına Katılan Sporcu Öğrenciler ile Sporcu Olmayan Öğrencilerin Atılganlık Düzeylerinin Karşılaştırılması. S.Ü. BES Bilim Dergisi, 2(10):1-9.
  • Anders E, Myers S. (1998). Field Hockey Steps to Success. Human Kinetics, p.1-10
  • Efe, M., Öztürk, F., Koparan, Ş. and Özkılıç, R., (2007). The effect of 5 months individual and teamsport trainings on social efficacy expectation and assertiviness at 14-16 age group ındividuals. NWSA, c:3, s:2, ss:51-56.
  • Efe, M. (2007). 14-16 Yaş Grubu Bireylerde Spor Çalışmalarının Sosyal Yetkinlik Beklentisi ve Atılganlık Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Hofstetter CR., Hovell MF., Sallis JF., (1990). Social learning correlates of exercise self-efficay: early experiences with physical activity, http://www.sci.sdsu.edu/c-beach/abstarct.
  • Ryan JG., Dzewaltowski DA., (2002). Comparing the relationship between different types of self-efficacy and physical activity in youth. Health Education and Behavior, 29: 491.
  • Kuru, E. (2000). Sporda Psikoloji, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi, s.82-83, Ankara.
  • Öztürk F., Efe M., Koparan Ş., (2007). 14-16 yaş grubu kızlarda hentbol çalışmalarının sosyal yetkinlik beklentisi ve atılganlık üzerine etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 147-155.
Year 2018, Volume: 20 Issue: 3, 155 - 162, 14.10.2018

Abstract

References

  • Erkal, M. (1982). Sosyolojik Açıdan Spor. İstanbul: Filiz Kitapevi.
  • Güven, Ö. (1999). Türklerde Spor Kültürü. Ankara: AKM Bakanlığı Yayınları.
  • Wolpe J, Lazarus AA. (1966). Behavior Therapy Techniques.Elmsford: Pergamon Press, New York.
  • Lazarus, A.A. (1973). On Assertive Behavior. Behavior Therapy, 4: 497-499.
  • Toruncu, B. (1999). 13-14 Yasındaki Gençlerin Sosyo-ekonomik Düzey ve Anne-baba Tutumlarındaki Farklılıkların Belirlenip Özsaygıya Etkisinin Araştırılıp Karşılaştırılması. İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Kamaraj, I. (2004). Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Beş Yaş Çocuklarının Atılganlık Sosyal Becerisini Kazanmalarında Eğitimci Drama Programının Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Toruncu, B. (1994). Eğitim Sürecinde Grupla Danışmanlık Uygulamalarının Gençlerin Girişimcilik Gelişimine Etkisi. (Yenişehir Sağlık Meslek Lisesinde Deneysel Bir Uygulama). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Örgün, S. (2000). Anne-Baba Tutumları ile 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlıkları Arasındaki ilişkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Topukçu, H. (1982). Atılganlık Eğitiminin İlkokul Çocuklarının Atılganlık Düzeyine Etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Kırımoğlu, H. (2008). Türkiye 13 Yaş Altı Badminton Şampiyonasına Katılan Sporcu Öğrenciler ile Sporcu Olmayan Öğrencilerin Atılganlık Düzeylerinin Karşılaştırılması. S.Ü. BES Bilim Dergisi, 2(10):1-9.
  • Anders E, Myers S. (1998). Field Hockey Steps to Success. Human Kinetics, p.1-10
  • Efe, M., Öztürk, F., Koparan, Ş. and Özkılıç, R., (2007). The effect of 5 months individual and teamsport trainings on social efficacy expectation and assertiviness at 14-16 age group ındividuals. NWSA, c:3, s:2, ss:51-56.
  • Efe, M. (2007). 14-16 Yaş Grubu Bireylerde Spor Çalışmalarının Sosyal Yetkinlik Beklentisi ve Atılganlık Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Hofstetter CR., Hovell MF., Sallis JF., (1990). Social learning correlates of exercise self-efficay: early experiences with physical activity, http://www.sci.sdsu.edu/c-beach/abstarct.
  • Ryan JG., Dzewaltowski DA., (2002). Comparing the relationship between different types of self-efficacy and physical activity in youth. Health Education and Behavior, 29: 491.
  • Kuru, E. (2000). Sporda Psikoloji, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi, s.82-83, Ankara.
  • Öztürk F., Efe M., Koparan Ş., (2007). 14-16 yaş grubu kızlarda hentbol çalışmalarının sosyal yetkinlik beklentisi ve atılganlık üzerine etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 147-155.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Yıldırım 0000-0002-7626-5828

Publication Date October 14, 2018
Acceptance Date October 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 20 Issue: 3

Cite

APA Yıldırım, A. (2018). AEROBİK ANTRENMAN PROGRAMININ 12-14 YAŞ ERKEK HOKEYCİLERİN ATILGANLIK DÜZEYİNE ETKİSİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 155-162.