Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL ÇAĞDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Year 2019, Volume: 21 Issue: 3, 148 - 156, 24.09.2019

Abstract

Çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde
öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma grubunu; Atatürk Üniversitesi’nde 2018-2019
eğitim-öğretim yılında, Spor Bilimleri Fakültesinin Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim
gören 92 kadın ve 281 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmaktadır. Teknoloji
Kullanım Ölçeği (Technology Usage Scale)
Zincirkıran ve Tiftik (2014) tarafından
geliştirilen Aksoy (2018) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği test edilen
beşli likert tipinde ve 13 maddeden oluşan bir ölçektir. Verilerin analizinde
katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi;
cinsiyet değişkenine göre teknoloji kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında
bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Bölüm, sınıf durumlarına göre teknoloji
kullanım düzeylerinin karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA)
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek
öğrencilerin teknoloji kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır. Bölüm değişkeni irdelendiğinde öğrencilerin teknoloji
kullanım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır.

References

  • Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı Ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, 1-8.
  • Aksoy, C., (2018). Teknoloji Kullanım Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenilirliğinin Ölçülmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 8 (15), 1111-1131. DOI: 10.26466/opus.419032.
  • Atalı, L., Gönener, A., Sertbaş K. & Taşkıran, Y., (2003). Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Durumlarının İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. I (2) 129-132.
  • Childe, G., (2007). Tarihte Neler Oldu (Çeviren: Mete Tunçay-Alâeddin Genel). İstanbul: Kırmızı Yayınları. 4. Baskı.
  • Çakır, R. & Yıldırım, S., (2009). What Do Computer Teachers Think About the Factors Affecting Technology Integration in Schools?. Elementary Education Online. 8(3), 952-964.
  • Çavas, B., Karaoğlan, P. & Kışla, B., (2009). A Study On Scıence teachers' Attıtudes Towardın Formatıon And Communıcatıon Technologıes ın Educatıon. TOJET : The Turkish Online Journal of Educational Technology. 8, (2) 2.
  • ISTE. (1998). National Educational Technology Standardsfor Students. Eııgene: ISTE Publieati.
  • İşman, A., (2003). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Köse, S., Gencer, A. & Gezer, K., (2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (1) 21.
  • Şenel, A., (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma Geçiş Aşamasında Ekonomik, Toplumsal, Düşünsel Yapıların Etkileşimi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Yirci, Y. & Aydoğar, N., (2017). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ulakbilge. Cilt 5 (18), 2175-2203.
  • Yücel, A. & Devecioğlu, S., (2012). "Spor Eğitiminde Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı." e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Sports Sciences. 2B0083, 7, (2), 1-17.
  • Zincirkıran, M. & Tiftik, H., (2014). Innovation Or Technological Madness? A Research On The Students Of Business Administration For Their Preferences Of İnnovation And Technology. International Journal Of Academic Research İn Business And Social Sciences. Vol. 4, Sayı 2, s.320-336. doi:10.6007/IJARBSS/v4-i2/651.
Year 2019, Volume: 21 Issue: 3, 148 - 156, 24.09.2019

Abstract

References

  • Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı Ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, 1-8.
  • Aksoy, C., (2018). Teknoloji Kullanım Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenilirliğinin Ölçülmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 8 (15), 1111-1131. DOI: 10.26466/opus.419032.
  • Atalı, L., Gönener, A., Sertbaş K. & Taşkıran, Y., (2003). Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Durumlarının İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. I (2) 129-132.
  • Childe, G., (2007). Tarihte Neler Oldu (Çeviren: Mete Tunçay-Alâeddin Genel). İstanbul: Kırmızı Yayınları. 4. Baskı.
  • Çakır, R. & Yıldırım, S., (2009). What Do Computer Teachers Think About the Factors Affecting Technology Integration in Schools?. Elementary Education Online. 8(3), 952-964.
  • Çavas, B., Karaoğlan, P. & Kışla, B., (2009). A Study On Scıence teachers' Attıtudes Towardın Formatıon And Communıcatıon Technologıes ın Educatıon. TOJET : The Turkish Online Journal of Educational Technology. 8, (2) 2.
  • ISTE. (1998). National Educational Technology Standardsfor Students. Eııgene: ISTE Publieati.
  • İşman, A., (2003). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Köse, S., Gencer, A. & Gezer, K., (2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (1) 21.
  • Şenel, A., (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma Geçiş Aşamasında Ekonomik, Toplumsal, Düşünsel Yapıların Etkileşimi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Yirci, Y. & Aydoğar, N., (2017). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ulakbilge. Cilt 5 (18), 2175-2203.
  • Yücel, A. & Devecioğlu, S., (2012). "Spor Eğitiminde Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı." e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Sports Sciences. 2B0083, 7, (2), 1-17.
  • Zincirkıran, M. & Tiftik, H., (2014). Innovation Or Technological Madness? A Research On The Students Of Business Administration For Their Preferences Of İnnovation And Technology. International Journal Of Academic Research İn Business And Social Sciences. Vol. 4, Sayı 2, s.320-336. doi:10.6007/IJARBSS/v4-i2/651.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Haluk Sivrikaya 0000-0001-8268-3391

Yunus Sinan Biricik 0000-0002-8579-9514

Publication Date September 24, 2019
Acceptance Date September 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Sivrikaya, M. H., & Biricik, Y. S. (2019). DİJİTAL ÇAĞDA BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 148-156.