Bu çalışma; 12 haftalık oyun ve ritm temelli basketbol antrenmanlarının erkek çocukların motorik gelişimleri üzerine etkisini incelemek amacıyla
yapıldı.
Deney grubu; 8-12
yaş olan 17 erkek olgudan oluşturuldu. Çalışmaların yapılabilmesi için;
velilerinin onayı, sağlık kuruluşlarından alınan raporlar ve Kafkas Üniversitesi
Sarıkamış Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Müdürlüğünden gerekli izinler
alındı. Çalışmalar, Cumartesi-Pazar günleri 2 şer saat ve 12 hafta süreyle yapıldı.
Deneklerin fiziksel ve fizyolojik ölçümlerinde; kuvvet, sürat, denge, koordinasyon, esneklik, anaerobik güç ve
kardiyovasküler dayanıklılık (aerobik güç) testleri uygulandı. Çalışmaların
içeriğinde; 20 dakikalık ısınma ve jimnastik çalışmaları, 20 dakikalık koordinasyon
ve ritm becerilerini geliştirecek müzikli aerobik step çalışmaları, 20
dakikalık çeşitli spor branşlarını içerecek (basketbol, futbol, voleybol,
hentbol) eğitsel oyunlar formunda temel teknik çalışmalar ve son olarak da 60
dakikalık temel basketbol çalışmaları yaptırıldı. Her hafta çalışmalar değişik formlarda
uygulandı, rutin çalışmalardan kaçınıldı. Ölçümler, istirahat şartlarında egzersiz uygulamalarına başlanmadan
önce ve egzersiz uygulamalarının bittiği 12.haftanın sonunda olmak üzere iki kez
alındı.
Elde edilen verilerin değerlendirilmesi, SPSS for
Windows 24.0 programı ile grup içi istatistiklerde paired-samples t testi
kullanıldı. Çalışmada ön-son test verileri tam olarak alındı ve ölçülen tüm
parametrelerde istatistiksel olarak anlamlı farklar bulundu.
Sonuç olarak; çalışma verileri değerlendirildiğinde,
ön-son test arasındaki ölçümlerde, erkek çocukların temel motorik becerilerinde anlamlı farkların
olduğu belirlendi ve 12 haftalık düzenli ritim ve oyun temelli
basketbol antrenmanları çocukların motorsal becerilerinde anlamlı gelişmeler
sağlandığı tespit edildi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Acceptance Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 4 |