Bu çalışmanın amacını spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin zaman yönetim becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin farklı değişkenlere göre karşılaştırılması oluşturmuştur. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 1543 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 152 erkek,113 bayan olmak üzere 265 katılımcıdan oluşmaktadır. Çalışmada “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak katılımcıların demografik özellikleri, “Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE)” kullanılarak diğer araştırma verileri toplanmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilere SPSS 25.00 yazılımı aracılığıyla çeşitli istatistiki analizler uygulanmıştır. Kategorik değişkenlere ait frekans ve yüzde değerleri, nicel değişkenlere ait aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri sunulmuştur. İki kategori içeren kategorik değişkenlerle nicel değişkenlerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi, ikiden çok kategori içeren kategorik değişkenlerle nicel değişkenlerin karşılaştırılmasında tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Tek yönlü Anova testi sonucunda anlamlı farklılık bulunması durumunda kategoriler Bonferroni testi ile ikişerli olarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda; Erkek öğrencilerin zaman planlamada daha başarılı oldukları görülmüşken, bayan öğrencilerin zamanlarını boşa geçirecek zaman harcattırıcılarına yönelik uğraşlarla ilgilenmedikleri, rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin okudukları bölümle bağlantılı olarak zaman tutumuna ilişkin konulara daha fazla hakim oldukları, serbest zamanlarında fiziksel-sportif etkinliklere katılan öğrencilerin bu aktivitelere zamanlarını ayırarak zaman planlamalarını daha iyi gerçekleştirdikleri, öğrencilerin akademik not ortalamaları ile zaman yönetimi beceri düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Acceptance Date | March 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 1 |