Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi Hakkında Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Beklentileri

Year 2021, Volume: 23 Issue: 4, 119 - 130, 31.12.2021

Abstract

Covid-19 pandemisi nedeniyle başlayan uzaktan eğitim süreci ile birlikte üniversite düzeyinde eğitim öğretim faaliyetlerinde yeni bir öğrenme ortamı meydana gelmiştir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin içerik, uygulama ve sınavlarının çevrimiçi ya da kayıttan bilgisayar ortamına taşınması nedeniyle öğrencilerin bu sürece uyumunun ve süreç ile ilgili beklentilerinin anlaşılabilmesi sistemin verimliliği açısından önemli hale gelmiştir. Uzaktan eğitim ile birlikte değişen eğitim öğretim sürecinin etkileyebileceği düşünülen en önemli değişkenlerden biri de akademik başarıdır. Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimin akademik başarılarına olası etkileri hakkında, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin beklentilerini derinlemesine incelemektir. Nitel araştırma yönteminin uygulandığı bu araştırmaya 19-26 yaş aralığında olan 12 kadın 9 erkek olmak üzere toplam 21 Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verileri analiz etmek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizleri sonrasında uzaktan eğitim sürecinin başlaması ile oluşan yeni öğrenme ortamının, ders içeriğinin ve sınav yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları ile ilgili beklentileri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar uzaktan eğitim sürecinde öğrencileri akademik performans açısından kaygılandıran nedenlerin daha iyi anlaşılabilmesi açısından önemlidir.

References

  • Allen, M. W. (2016). Michael Allen's guide to e-learning: Building interactive, fun, and effective learning programs for any company. NY: New York: John Wiley & Sons.
  • Barada, V.; Doolan, K.; Burić, I.; Krolo, K.; Tonković, Ž. (2020). Student Life during the COVID-19 Pandemic Lockdown: Europe-Wide Insights. Available online: http://www.ehea.info/Upload/BFUG_DE_UK_73_11_6_students_Covid_19_survey_results.pdf (accessed on 5 December 2020).
Year 2021, Volume: 23 Issue: 4, 119 - 130, 31.12.2021

Abstract

References

  • Allen, M. W. (2016). Michael Allen's guide to e-learning: Building interactive, fun, and effective learning programs for any company. NY: New York: John Wiley & Sons.
  • Barada, V.; Doolan, K.; Burić, I.; Krolo, K.; Tonković, Ž. (2020). Student Life during the COVID-19 Pandemic Lockdown: Europe-Wide Insights. Available online: http://www.ehea.info/Upload/BFUG_DE_UK_73_11_6_students_Covid_19_survey_results.pdf (accessed on 5 December 2020).
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

Şenol Güven 0000-0001-6846-2605

Atakan Yazıcı 0000-0001-8899-2515

Erman Doğan 0000-0002-3214-0978

Publication Date December 31, 2021
Acceptance Date December 16, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 23 Issue: 4

Cite

APA Güven, Ş., Yazıcı, A., & Doğan, E. (2021). Uzaktan Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi Hakkında Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Beklentileri. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 119-130.