Amaç:
Çalışmanın amacı, pratik eğitim veya teorik pratik eğitim alan diş hekimliği
öğrencilerinin tam protez yapımı sırasındaki sübjektif düşüncelerinin
değerlendirilmesi ve karşılaştırılmasıdır.
Materyal ve Metod: Çalışmaya toplam 85 adet 5. Sınıf öğrencisi
katılmıştır. 5. Sınıf öğrencileri 3. Sınıfta iken sadece pratik eğitim ile tam
protez yapmışlar ve hastalara uygulamışlardır. Aynı öğrenciler 5. Sınıfta
teorik eğitimlerini tamamladıktan sonra tam protez yapmışlardır. Pratik ve
teorik eğitimin belirlenmesi amacı ile 22 soruluk anket hazırlanmıştır. Ankette
öğrencilere pratik ve pratik-teorik eğitim hakkındaki düşünceleri, tam protez yapımı
sırasında karşılaşılan problemler, yapılan protezlerden hasta ve hekim
memnuniyetini içeren sorular hazırlanmıştır. Anket 85 adet 5. Sınıf öğrencisi
tarafından cevaplandırılmıştır. Sonuçların analizi tanımsal istatistiklerden
yüzdelik frekanslarla yapılmıştır.
Bulgular: Ankete katılan öğrencilerin %100’ü tam
protezde başarı sağlamak için teorik ve pratik bilginin şart olduğunu
belirtmiştir. Ankete katılan öğrencilerin %64,7’si tam protezlerin başarısının
hekim tecrübesine ve doğru teknik uygulamaya bağlı olduğunu bildirmişlerdir.
Genel olarak, öğrenciler kendilerini 5. Sınıfta tam protezi yaparken daha
başarılı ve 3. Sınıf iken kaygı ve kendine güvensizlik hissetmişlerdir.
Öğrenciler, 5. Sınıfta tam protez yaparlarken daha az zaman ve materyal
harcamışlardır. Öğrencilerin % 84.7‘si 3. Sınıfta pratik eğitim ile tam protez
yapmaktan mutlu olduklarını ve yine % 91.8’ i 3. Sınıfta pratik eğitim
yapmasalardı, teorik eğitimlerini tamamladıktan sonra yaptıkları tam protezde
başarılı olamayacaklarını bildirmişlerdir.
Sonuç:
5. Sınıf öğrencileri teorik eğitimin tamamlanıp pratik uygulamaya geçilmesinin
en verimli öğrenme şekli olduğunu bildirmişlerdir.
Anahtar
Kelime: Teorik
eğitim, pratik eğitim, tam protez yapımı
ABSTRACT
evaluate and to compare the subjective assessment of theoretical and practical education in complete denture.
Materıals and
Methods: A total of 85 Marmara University Faculty
of Dentistry Grade5 students were participated to the study. Grade 5’s tudents
was made complete denture in the clinic when they were in Grade 3 with
practical education and in Grade 5 after achieving their theoretical
program. A
questionnaire with 22 questions, including the subjective assessment of
theoretical and practical education, problems that they were encountered during
the construction of complete denture and
satisfaction of patients and students was prepared. Questionnaires were filled
by 85’s Grade 5 students. Results were determined by percentiles. Results: Survey
showed that 100 % of the students reported that to construct successful
complete denture the theoretical and practical education was important. 64.7 %
of the students were thought that the denture satisfaction was related to the
dentist’s experience and using adequate technique and material. Generally, the
students have more satisfied during the construction of the complete denture at
Grade 5 and were felt anxiety and lack of self-confidence in the clinic
when they were in Grade 3. Students were spending less time and less material
for making complete denture when they were at Grade 5. 84.7 % of the students
were satisfied making complete denture with practical education when they were
in Grade 3 and also 91.8 % of the students was reported that if they had not to
do practical education at the Grade 3, they will not to do complete denture as
well as after achieving their theoretical
education.
Conclusıon: Grade
5 students were reported that the most efficient way of learning is to make
practical practice after achieving the theoretical education during making complete denture.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 26 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.