ABSTRACT:
Aim: The aim of this
study is to determine the level of knowledge of dental trauma and especially
permanent dental avulsion among the Department of Primary Education senior
students.
Material and Methods: Ethical approval of
Hacettepe University Non-Interventional Clinical Research Ethics Board was
obtained. The data were collected via a structured, pre-tested,
self-administered questionnaire in Hacettepe University Faculty of Education.
Results: A total of 145
students, 60 (41.0%) from the division of Early Childhood Education and 85 (59.0%)
from the division of Classroom Education participated in this descriptive
study. Of the students, 9.7% had previously received training on oral dental
injuries. Even 33.1% knew that avulsed permanent tooth can be replanted, 91.7%
thought that the tooth should not be replanted by themselves. Almost all of the
students (94.5%) wish to learn more information about dental trauma.
Conclusion: It has been
observed that senior students’ level of knowledge related to dental trauma was
inadequate. In this regard, prospective primary education teachers are in
training need about this subject. It is also recommended that basic information
on dental trauma has to be given in the context of first aid and emergency
intervention trainings in these departments.
Keywords: Tooth avulsion, knowledge,
dental trauma, teacher
EĞİTİM
FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AĞIZ DİŞ YARANMASINA İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYİ
ÖZ
Amaç: Bu çalışmanın
amacı Temel Eğitim Bölümü son sınıf öğrencilerinin ağız-diş yaralanmalarına ve
özellikle de daimi diş avulsiyonuna (yerinden çıkması) ilişkin bilgilerinin
belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Hacettepe
Üniversitesi (H.Ü.) Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurul izni
alınmıştır. Veriler yapılandırılmış, ön denemeden geçirilmiş, araştırıcılar
tarafından hazırlanmış bir anket aracılığı ile H.Ü. Eğitim Fakültesinde
toplanmıştır.
Bulgular: Bu tanımlayıcı
nitelikteki çalışmaya Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalından 60 (% 41,0) ve
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalından 85 (% 59,0) olmak üzere toplam 145 öğretmen
adayı öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin % 9,7’si önceden ağız- diş
yaralanmalarına ilişkin eğitim almış olduklarını belirtmişlerdir. Çalışmada %
33,1 öğrencinin avulse olmuş daimi dişin yerine geri yerleştirilmesi
gerektiğini bilmekte olduğu; ancak % 91,7’sinin bu müdahalenin kendileri
tarafından yapılmaması gerektiğini düşündükleri görülmüştür. Neredeyse tüm
öğrenciler (% 94,5) ağız-diş yaralanmaları hakkında daha fazla bilgi edinmek
istediklerini belirtmişlerdir.
Sonuç: Çalışmada son
sınıf temel eğitim bölümü öğretmen adayı öğrencilerinin ağız-diş yaralanmaları
konusunda bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu görülmüştür. Bu bağlamda temel
eğitim bölümü öğretmen adaylarının ilgili konuda eğitim ihtiyaçları olduğu
düşünülmektedir. Ayrıca bu bölümlerde verilen ilk yardım ve acil müdahale
eğitimleri kapsamında da temel ağız-diş yaralanmaları bilgisinin verilmesi
önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | July 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 29 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.