Amaç: Çalışmanın amacı, yaşları itibariyle ailelerinden etkilenen
6-7 yaş çocuklarının ağız sağlığı eğitiminde diş hekimleri ile okul
öğretmenlerinin etkinliklerinin, karşılaştırılmasıdır.
Gereç ve Yöntem: Yapılan çalışmada ilkokula giden 160 çocuk iki
gruba ayrılmıştır. A grubuna öğretmen, B grubuna diş hekimi ağız sağlığı
eğitimi vermiştir. Çocukların ağız sağlığı ağız hijyeni, plak indeks, def-t
indeks (çürük çekilmiş dolgulu süt dişi sayısı), def-s indeks (çürük çekilmiş
dolgulu süt dişi yüzeyi), DMF-T indeks (çürük çekilmiş dolgulu daimi diş sayısı)
ve DMF-S indeks (çürük çekilmiş dolgulu daimi diş yüzeyi) değerleri ölçülerek
eğitim öncesi ve sonrası değerlendirilmiştir. Öğretmen ile diş hekiminin verdiği eğitimin
farkı değerlendirilmiştir.
Bulgular: Eğitim sonrası her iki grubun ağız hijyeni
düzelmiş fakat plak indeks değeri azalmamıştır. Eğitim öncesi ve sonrası def-t,
def-s, DMF-T and DMF-S indeks değerleri benzer bulunmuştur. Bu indeks
değerlerine göre öğretmen ve diş hekiminin verdiği eğitimin ağız sağlığına etkisi
benzer bulunmuştur.
Sonuç: Okul öğretmenleri ile diş hekimlerinin verdiği
ağız sağlığı eğitiminin benzer olduğu ve öğretmenlerin de ağız sağlığı eğitimi
için uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen ve ailenin birlikte yer
aldığı, belirli aralıklarla takip edilen başka çalışmaların yapılmasına ihtiyaç
olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Ağız sağlığı eğitimi, ağız hijyeni, okul sağlık
eğitim programı
COMPARISON OF THE
EFFECTIVENESS OF SCHOOL TEACHERS AND DENTISTS IN ORAL HEALTH EDUCATION FOR 6-7
YEAR OLD CHILDREN
ABSTRACT
he purpose of the study is to comparison of the effectiveness of teachers and dentists in oral health education for 6-7 year old children affected by their families.
Results: After education oral hygiene improved in both
groups, plaque index value did not decrease. The
values of def-t, def-s, DMF-T and DMF-S index were similar before and after
oral health education. There was no difference between the oral health
education by the school teacher and the dentist considering these index values.
Conclusions: It was concluded that oral health education was
provided by school teachers and dentist was similar and that the school
teachers were suitable for oral health education. It is believed that there is
a need for further work to be carried out at regular intervals, where the
teacher and family take part.
Key Words: Oral health
education, oral hygiene, school health education programme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 29 Issue: 4 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.