Öz
Bu çalışmada Aamir Khan tarafından yönetilen 2009 yılı yapımı 3 Idiots ve Aamir Khan’ın Amole Gupte ve Ram Madhvani ile yönetmenliği paylaştığı 2007 yılı yapımı Taare Zameen Par filmlerinin eğitimsel açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada 3 Idiots ve Taare Zameen Par filmlerinde yer alan eğitimsel mesajların neler olduğu ve bu mesajların eğitimciler tarafından nasıl değerlendirildiği nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak incelenmiştir. Bu amaçla her iki filmin değerlendirilmesinde eğitimcilerin görüşlerine başvurulmuş, ayrıca her iki filmin içerdiği eğitimsel diyaloglar ve eğitimsel sahneler araştırmacılar tarafından analiz edilerek ortaya koyulmuştur. Araştırma sonucunda her iki filmin de başta bireysel farklılıklara dikkat çekme ve ezberci eğitim sistemine eleştiri olmak üzere eğitim ve eğitim sistemine ilişkin önemli eğitimsel mesajlar içeren filmler olduğu belirlenmiştir. Buna benzer filmler eğitim materyali olarak değerlendirilmesi eğitimde paradigma değişiminde faydalı olabilir.
Anahtar Kelimeler: Eğitimsel Mesaj, Aamir Khan, Film Analizi, 3 Idiots, Taare Zameen Par
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 25, 2016 |
Submission Date | August 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 36 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.