Bu metin ,
tarih ve bellek, anıt ve karşı-anıt, kurgu ve gerçeklik, medyatik ve anti
medyatik düşünce karşıtlıklarını 80'lerde Birleşik Krallığın gündemine
damgasını vuran madenci grevinin temsillerinde incelemeyi amaçlar. Jeremy
Deller’in “Orgrave Çatışması” yapıtını ana odağına koyarak "kamunun heykele", anıtın
anımsamaya tercüme edildiği bir pratiğin izini sürer. Kurgu ve gerçeği,
geçmişle şimdiyi yan yana koyarken tarihsel olayları medyatik ve anti-medyatik
düşünme biçimleri içinde değerlendirir. Bu anlamda gerek “anıtsal” düşüncenin
teba üreten perpektifine gerekse medyatik düşüncenin "röntgenci"
bakışına alternatif olarak seyircinin bizzat tarih yazımına müdahil olduğu bir
eylemliliği irdeler.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 6, 2017 |
Submission Date | March 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 39 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.