Sinema
ilk yıllarından itibaren kitleleri etkileyerek peşinden sürükleyen bir aygıt
olmuştur. Günümüzün en genç sanat disiplini olan sinema kendi yolculuğunda
çeşitli anlatı yapıları kullanmıştır. Başlangıçta Aristo’nun klasik geleneksel
anlatı yapısı benimsenerek filmler üretilirken ilerleyen yıllarda modern anlatı
yapısı oluşmuştur. Karma bir disiplin olan sinemada klasik anlatıdaki
özdeşleşme kavramı reddedilerek modern yapıda yabancılaşma unsuru öne
çıkmıştır. İzleyicinin film boyunca kendine verilen mesajı sorgulamasını
bekleyen modern anlatı yapısı yönetmenin egemenliğini kabul eder. Son yıllarda
postmodern yaklaşımın ortaya çıkması anlatı dilinde karmaşık bir biçim
oluşmasına neden olmuştur. Geleneksel ve modern anlatı unsurlarının çeşitli
yöntemler ile karma biçimde sunulması, olay zaman ve kahramanın kurgusal
yapısında kopukluklar oluşturmaktadır. Metinlerarasılık kavramı postmodern
yaklaşımın okuma yöntemi olarak kabul edilmekte ve kavram sinemada da sıklıkla
yer bulmaktadır. Farklı sinemasal metinlerin çeşitli yöntemlerle birbirini
alıntılaması Türk ve Amerikan sinemasında da örneklenmiştir. Birbirine gönderen
ve birbirini alıntılayan bu tür filmler özellikle fantastik türde karşımıza
çıkmaktadır. İçerik olarak birbirini kopyalayan bu türden çalışmalar çizgi
roman, dizi ya da sinema filmi olarak her iki ülke sinemasında da sıklıkla
başvurulan metinler olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2018 |
Submission Date | January 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 40 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.