Tanımlayıcı olarak yapılan bu
araştırmanın amacı, klinik uygulamalar
sırasında öğrenci ve hemşireler arasında
ortaya çıkabilen anlaşmazlıklar ve nedenlerini
saptanmak, bunlara yönelik önlemlerin
alınması ile meslektaşlar arası iletişim
ve birlikteliği sağlamaktır. Araştırmanın
evrenini Çukurova Üniversitesi Balcalı
Hastanesi öğrenci eğitiminde en sık
kullanılan iç hastalıkları, cerrahi ve çocuk
kliniklerinde gündüz çalışan 150, örneklemini
ise araştırmaya katılmayı kabul eden
100 hemşire oluşturmaktadır. Literatür
taranarak oluşturulan anket formu ile
toplanan veriler sayı ve yüzdelik hesabı, kikare
testi ile değerlendirilmiştir. Hemşirelerin %46.0’ı öğrencilerin haftalık staj
sürelerini yeterli görmekte, %47.0’ı öğretim
elemanlarının stajlarda öğrenci ile olmasının
bilgi alış-verişinde yararlı olacağı
görüşünü belirtirken, %56.0’ı öğretim
elemanının klinik uygulamalarda öğrencinin
yanında olmasının gerekli olduğunu,
%58.0’ı öğrencilerin klinik uygulamalarda
istekli olduğunu ifade etmişlerdir. Sonuç
olarak, klinik uygulamalarda sağlık personelinin
desteği alınarak işbirliği içinde,
eğitici, öğrenci ve çalışanların sorumluluk
sınırları belirlenmeli, klinisyen hemşirelerin
de öğrenci eğitiminde sorumluluk almaları
sağlanmalıdır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Submission Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 8 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)