BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞLARI VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Year 2011, Volume: 14 Issue: 1, - , 20.04.2011

Abstract

ÖZET

 

Araştırma, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve bu davranışları etkileyebilecek faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren anket formuyla, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği kullanılmıştır.

Araştırma sonucunda öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği puan ortalamasının orta düzeyde olduğu, en yüksek puan ortalamasının kendini geliştirme, en düşük puan ortalamasının egzersiz alt boyutundan alındığı saptanmıştır. Cinsiyet, sınıf, sigara kullanma durumu ve öğrencilerin kaldıkları yerle sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği ve alt grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.

Bu sonuçlar doğrultusunda; gelecekte sağlık ekibinin bir üyesi olarak çalışacak hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkileyen faktörlerin iyileştirilmesi için çaba gösterilmesi, kişisel ve çevresel olumsuzlukların tespiti ve en aza indirilmesi için gerekli tedbirlerin alınması, önerilebilir.

Anahtar kelimeler: Sağlığı geliştirme, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, hemşirelik öğrencileri

Year 2011, Volume: 14 Issue: 1, - , 20.04.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehtap Cürcani This is me

Mehtap Tan

Sibel Küçükoğlu

Publication Date April 20, 2011
Submission Date June 14, 2010
Published in Issue Year 2011 Volume: 14 Issue: 1

Cite

Vancouver Cürcani M, Tan M, Küçükoğlu S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞLARI VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2011;14(1).

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547