ÖZET
Amaç:
Bu çalışmanın amacı gebe okulunda doğuma hazırlık eğitimi alarak doğum
yapmış lohusalarda eğitimin duygu durumu üzerine etkisini belirlemekti.
Yöntem:
Bu çalışma bir devlet hastanesinin gebe okulunda eğitim almış 100 ve
eğitim almamış 100 olmak üzere toplam 200 lohusada gerçekleştirildi.Verilerin
elde edilmesinde lohusaların veri toplama formu ve doğum duygulanım ölçeği
kullanıldı. Anneler taburcu olmadan hemen önce veriler toplandı. Veriler SPSS
16 paket programı ile değerlendirildi.
Bulgular:
Her iki grupta da sosyo-demografik özellikler benzerdi. 35 yaş
altındaki gebeler çoğunluktaydı (%84 ve %81). Her iki grupta da katılımcıların
üniversite mezunu olma oranları yüksekti (%44 ve %33). Okula katılanların
%49’unun, katılmayanların %38’inin ilk doğumuydu. Okula katılanların %78’i,
katılmayanların %56’sı gebeliği planlamışlardı. Okula katılanlarda abdominal doğum
oranı katılmayanlara göre anlamlı seviyede düşüktü (p<0.05). Doğum
duygulanım ölçeği değerlendirmesinde gruplar arasında anlamlı fark yoktu
(p>0.05).
Sonuç: Gebe
okullarının, anne adaylarının farkındalığını ve vajinal doğum yapma konusunda
çabalarını artırdığı ancak doğum anındaki duygu durumlarına fazla etki etmediği
tespit edildi. Gebe okullarındaki eğitim içerikleri psikolojik destek çalışmalarıyla
güçlendirilmelidir.
Anahtar
kelimeler: Lohusalık; gebe okulu; doğum; duygulanım.
ABSTRACT
The Effect of Birth Preparation
Education on Delivery Mood: A Study on Postpartum Women
Aim: The aim
of this study was to investigate the effect of education on the mood of
postpartum women, who delivered their babies after taking prenatal classes in
pregnancy school.
Method: The study was conducted on 200 pregnant
women, 50% of whom took prenatal classes. The data collection form and labor
affectivity scale were used. Data were collected just before the patients were
discharged. Data were evaluated by SPSS 16 package program.
Results: Socio-demographic information of both
groups was similar. The ones who were younger than 35 years were the majority
(84%, 81%). The number of university graduates was high in both groups (44%,
33%). It was the first labor of 49% of the participants and 38% of the
non-participants. The pregnancy was planned by 78% of the participants and by
56% of non-participants. The rate of abdominal labor was significantly low in
the participants compared to non-participants (p<0.05). The mood affectivity
scale showed that the difference between the groups was insignificant (p>0.05).
Conclusions: Although pregnancy schools increased the
awareness of the pregnant women and their efforts for vaginal delivery, it did
not significantly impact their mood during labor. The content of the
classes should be enhanced by including psychological support studies.
Keywords: Postpartum
period; pregnancy; school; labor; mood.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2019 |
Submission Date | May 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 22 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)