For the firms trying to reach their customers online, it is necessary and important to know the reasons behind these individuals’ behaviors to shop on the Internet and prefer not to shop on the Internet. It is also obvious that individuals’ attitudes and perceptions on technology usage and adoption would shape these firms’ strategic, managerial and technological decisions. Various studies on Internet shopping revealed that online shopping behavior diversifies with individual shoppers’ characteristics. In this study, socio-demographic factors effecting The most frequently purchased item on the Internet is CD/DVD and the most used service is online banking. The major benefit of online shopping is the complete perceived control and decision making ability of individual. Besides, gender, marital status, income, Internet usage frequency, Internet usage experience and the place where Internet is accessed have appear to affect individual’s online shopping behavior.
Internet üzerinden müşteriye ulaşan firmaların, Internet’ten alışveriş yapan veya yapmayan müşterilerin bu davranışların nedenlerini bilmeleri, çeşitli müşteri gruplarının özel ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri için gerekli ve önemlidir. Ayrıca, insanların, teknoloji kullanma konusundaki tavır ve düşünceleri Internet üzerinden faaliyet gösteren firmaların verecekleri pek çok yönetsel ve teknolojik stratejik kararda yol gösterici olacağı açıktır. Internet üzerinden alışveriş konusundaki çeşitli çalışmalar, alışveriş yapma eğiliminin, tüketicilere ait karakteristiklere bağlı olarak değiştiğini öne sürmektedir. Bu çalışmada, sosyo-demografik faktörlerin Internet alışveriş yapma üzerinde etkili olup olmadığı incelenmiştir. Bu bağlamda, tüketicilerin Internet üzerinden alışveriş yapmama nedenleri, alışveriş yapanların en sık aldıkları ürün ve hizmetler ve Internet üzerinden yapılan alışverişin yararları konusundaki düşünceleri araştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Internet üzerinden alışveriş yapmamanın en önemli nedeni güvenlik, en sık alınan ürün CD/DVD, en çok yararlanılan hizmet bankacılıktır. Internet en çok iletişim amaçlı (e-posta, chat vb) kullanılmakta, alışveriş amaçlı kullanma oranı düşüktür. Internet alışverişinin algılanan en önemli yararı ise; kontrol ve kararın tamamen tüketiciye ait olmasıdır. Ayrıca çalışmada Internet’ten alışveriş yapma üzerinde etkili olan başlıca faktörler; cinsiyet, medeni durum, gelir, eğitim, Internet’i kullanma sıklığı, Internet kullanım süresi, Internet kullanım tecrübesi ve Internet’e erişilen ortam olarak belirlenmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 28 Issue: 3 |