Bu çalışmanın amacı, Türkiye örnekleminde memnuniyet ve tüketici davranışları arasındaki ilişkilerin ele alındığı sağlık temalı tezlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda yapılmış olan tezler; yıllara, tezin türüne, diline, yapıldığı üniversiteye ve üniversitenin mülkiyet türüne, yapıldığı enstitü ve anabilim dallarına, katılımcılarına, araştırmanın yapıldığı kurum türüne, örneklem özelliklerine, kullanılan ölçeklerine ve değişkenler arasındaki ilişkilere göre sınıflandırılmıştır. Yüksek Öğretim Kurumu tez veri tabanından memnuniyet, hasta memnuniyeti, sadakat, hasta sadakati, davranışsal niyetler, tavsiye etme niyeti, tekrar tercih etme niyeti, şikâyet niyeti ve daha fazla ödeme niyeti gibi farklı anahtar kelime kombinasyonları ile Türkçe ve İngilizce olarak taranmıştır. 08-10 Ocak 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilen tarama sonucunda 24 adet çalışma değerlendirmeye alınmıştır. Nitel bir araştırma tasarımına sahip olan çalışmada verilerin toplanması için doküman analizinden, verilerin çözümlenmesi içinse içerik analizinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda en fazla tezin; 2019 yılında yazıldığı, yüksek lisans türünde olduğu, Türkçe dilinde yazıldığı, sosyal bilimler enstitüsü ile işletme anabilim dalı çatısında verildiği, katılımcı profilinin devlet, özel ve üniversite hastanelerinden hizmet alan hastalardan meydana geldiği, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’da yazıldığı ve tezlerin örneklem hacmi ortalamasının 545 olduğu saptanmıştır. Ayrıca tezlerde spesifik bir memnuniyet ve davranışsal niyetler ölçeklerinin kullanılmadığı belirlenmiştir. Çalışmaların neredeyse tamamına yakınında memnuniyet ile davranışsal niyetler değişkenleri arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkilerin olduğu ve davranışsal niyetler üzerinde memnuniyetinin anlamlı etkilerinin raporlandığı sonucuna varılmıştır.
yok
yok
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | July 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 34 Issue: 3 |