This study was conducted to reveal the relationship between the ceiling glass and motivation and to show the managers and business owners the positive effects of breaking the ceiling glass on the motivation of female employees to create awareness among those managers and business owners. Additionally, this study was conducted to reveal the importance of career management, which is one of the basic functions of human resources, and to show the decision makers that it is possible to increase the motivation of female employees through effective use of career management. The data obtained were evaluated using SPSS and AMOS package programs. As a result of the evaluations it was determined that there was a low level significance in the negative direction between the perception of glass ceiling and general motivation and the external dimension of motivation. Additionally, it was determined that there was a low level significance in the negative direction between “gender discrimination, family life, organizational culture and organization politics”, which are sub-dimensions of glass ceiling perception, and general motivation.
Bu çalışma, cam tavanın motivasyon ile olan ilişkisini ortaya koymak ve cam tavanı kırmanın kadın çalışanların motivasyonu üzerinde yaratacağı olumlu etkileri yöneticilere ve işletme sahiplerine göstermek ve onlarda bu konu hakkında bir farkındalık yaratmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu çalışma insan kaynağı yönetiminin temel işlevlerinden biri olan kariyer yönetiminin önemini ortaya çıkarmak, kariyer yönetiminin etkin bir şekilde kullanımı sayesinde kadın çalışanların motivasyonunun artırılabileceğini karar alıcılara göstermek amacıyla yapılmıştır. Olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı bu çalışmada Mersin ilinde faaliyet gösteren lojistik firmalarında çalışan 100 beyaz yakalı kadın çalışandan elektronik ortamda anket yöntemiyle veri elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler SPSS ve AMOS paket programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda cam tavan algısı ile genel motivasyon ve genel motivasyonun dışsal boyutu arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca bu çalışmada cam tavan algısının oluşmasında cam tavanın; cinsiyet ayrımcılığı, aile hayatı, örgüt kültürü ve politikaları alt boyutlarının da etkili olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 35 Issue: 3 |