Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLERİ TÜKETİM TOPLUMUNDA TÜKETİCİ VE REKLAM AÇISINDAN ETİK ALGISI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2016, Sayı: 10, 47 - 70, 15.01.2016

Öz

‘Hakikat’ ve ‘huzur’ arayışındaki ileri tüketim toplumunda mevcut neoliberal iktidar politikalarıyla
içinden çıkılmaz bir noktaya gelen etik olgusu, bu çalışmanın, tüketim kültürü açısından ilgi odağını
oluşturuyor. Nitekim insanların sürekli daha fazla tüketmeye yönlendirildiği ileri tüketim toplumunda
bu sürecin etik kurallar çerçevesinde işleyip işlemediği cevabı aranan bir sorunsal olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışmayla ilgili reklam ve pazarlama yanı sıra felsefe ve sosyoloji literatüründeki
güncel yaklaşımların referansında, etik olgusu ekseninde, hem üretici şirketler, hem uygulama alanı
olan reklamlar, hem de tüketiciler açısından karşılaşılan etik sorunlara ilişkin, ileri çalışmalara da ışık
tutacak teorik bir altyapı kazandırmak amacıyla durum analizi yapılmıştır.

Yıl 2016, Sayı: 10, 47 - 70, 15.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilnur Tandaçgüneş

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Tandaçgüneş, N. (2016). İLERİ TÜKETİM TOPLUMUNDA TÜKETİCİ VE REKLAM AÇISINDAN ETİK ALGISI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk İletişim Dergisi(10), 47-70.

19179