‘Hakikat’ ve ‘huzur’ arayışındaki ileri tüketim toplumunda mevcut neoliberal iktidar politikalarıyla
içinden çıkılmaz bir noktaya gelen etik olgusu, bu çalışmanın, tüketim kültürü açısından ilgi odağını
oluşturuyor. Nitekim insanların sürekli daha fazla tüketmeye yönlendirildiği ileri tüketim toplumunda
bu sürecin etik kurallar çerçevesinde işleyip işlemediği cevabı aranan bir sorunsal olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışmayla ilgili reklam ve pazarlama yanı sıra felsefe ve sosyoloji literatüründeki
güncel yaklaşımların referansında, etik olgusu ekseninde, hem üretici şirketler, hem uygulama alanı
olan reklamlar, hem de tüketiciler açısından karşılaşılan etik sorunlara ilişkin, ileri çalışmalara da ışık
tutacak teorik bir altyapı kazandırmak amacıyla durum analizi yapılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 10 |