İletişim
becerileri konusunun ele alındığı bu araştırmanın amacı, sağlık hizmetleri
meslek yüksekokulunda okuyan öğrencilerin iletişim becerilerini, yaş, cinsiyet,
bölüm, sınıf ve ailenin aylık geliri değişkenlerine göre tespit etmektir.
Türkiye’nin en doğusunda yer alan bir üniversitedeki sağlık alanında eğitim
gören ve gelecekte bu alanda istihdam edilecek olan öğrencilerin sağlık
iletişimi bağlamında iletişim becerilerinin ne düzeyde olduğunu ortaya koyacak
olmasından dolayı önem kazanan bu araştırma, tarama modelinde betimsel bir
çalışmadır. Çalışmanın evrenini Iğdır Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulunda öğrenim gören 1200 öğrenci oluştururken, örneklemini ise tabakalı
örnekleme yoluyla belirlenen 339 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin
iletişim becerilerine ilişkin veriler Fidan Korkut (1996) tarafından
geliştirilen “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” ve demografik
özelliklerine ilişkin veriler ise araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel
Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 istatistik programında değerlendirilmiş,
verilerin analizinde; frekans, Kruskal-Wallis H (KW), Mann Whitney U (U)
testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin iletişim
beceri düzeyleri ile sınıf değişkeni arasında anlamlı bir farklılığın olmaması,
okuldaki ders müfredatlarının gözden geçirilerek, iletişim becerisini
güçlendirecek derslerin okutulması gerekliliğini ortaya koymuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |