Küresel
ölçekte yaşanan hızlı değişimlerin yarattığı belirsizlik ortamı, örgütleri daha
stratejik davranmaya yöneltmektedir. Değişimlerin teknolojik, ekonomik, siyasal
boyutları olduğu gibi daha geniş kapsamda toplumsal bir boyutu da
bulunmaktadır. Bu noktada, halkla ilişkilerin ağırlıklı olarak toplumsal
boyutuyla örgütlerin çevresel uyumuna dönük yol gösterici stratejik bir rol
üstlendiği görülmektedir. Stratejik yönüyle halkla ilişkiler iç ve dış çevrede
yaşanan gelişmeleri sürekli ve düzenli bir biçimde izlemekte ve gelişmeler
doğrultusunda örgütün doğru yönetsel kararlar almasına katkı sunmaktadır.
Kurumsal vatandaşlık, toplumsal meşruiyet, hesap verebilirlik, şeffaflık ve
sosyal sorumluluk gibi kavramlar etrafında toplumsal talep ve beklentilerin örgütler
üzerinde baskı oluşturması halkla ilişkilerin stratejik rolünü daha da kritik
hale getirmektedir. Halkla ilişkilerin tarihsel rolleri içerisinde yeni bir
aşamayı ifade eden stratejik rolünün uygulamada örgütler tarafından ne düzeyde
benimsendiği bu noktada önem taşımaktadır.
Halkla İlişkiler Rolleri Stratejik Halkla İlişkiler İnsan Kaynakları Siteleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 15 |