Bu
araştırmada, 5-7 yaş grubu çocukların geometri beceri düzeylerinin
belirlenebilmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Nicel araştırma kapsamında ve tarama modeline uygun olarak
tasarlanan araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan, okul
öncesi eğitim kurumlarına ve ilkokulların 1.sınıfına devam eden 5-7 yaş grubu
çocuklar (351 kız, 403 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Erken Geometri Beceri Testi”
kullanılarak elde edilmiştir. “Frostig Görsel Algılama Testi” ve “Erken Sayı
Testi A Formu” kullanılarak elde edilen veriler ise “Erken Geometri Beceri
Testi”nin kriter geçerliği için kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda
“EGBT”nin Kapsam Geçerlik İndeksi: .65, KR20 katsayısı: .853 olarak
bulunmuştur. Testi oluşturan maddeler homojen yapıda, birbirleri ile
ilişkilidir ve test toplanabilir özelliktedir. İki yarısı arasında Pearson
Korelasyon katsayısı: .697’dir. Son olarak testin test-tekrar test sonuçları
Pearson Korelasyon katsayısı için: .898’dir. Bu bulgular sonucunda, 42 maddeden
oluşan geçerli ve güvenilir bir test elde edilmiştir.
Erken çocuklukta matematik eğitimi geometri becerileri temel geometrik şekiller üç boyutlu şekiller
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | January 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 33 |