Bu çalışmada, ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin Almanca derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumları incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Adana’nın Çukurova ilçesinde bulunan Piri Reis Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 250 öğrenciye, 45 tutum cümlesinden oluşan bir anket uygulanmış, anket sonuçlarının değerlendirilmesi sonucunda likert tipi 15 cümleden oluşan bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Geliştirilen tutum ölçeğinin iç tutarlık Cronbach alpha katsayısı .90 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Almanca ev ödevleri, tutum ölçeği.
In this study, secondary education students’ attitudes towards the German assignments have been investigated questions, an Attitude Scale which was formed from 15 likert type sentences has been developed. For that reason, a survey which was formed from 45 attitude questions has been applied to the 250 Çukurova/Adana Piri Reis High School students. As a result of the evaluation of the survey The Cronbach Alpha was found as .90.
Key Words: German assignments, attitude scale.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2013 |
Submission Date | January 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 24 |