Abstract
Yazm ogretiminde, uzun yzllardzr izlenecek yolun ne olmasz gerektiifi konusundan ders
ortammda i'f/enecek metinlerin niteliklerinin naszl belirleneceifi noktasma varana dek
biiyiik zorluklarla yiiklii 9alz•malar yapzlmz• bulunmaktadzr. Burada aszl sorun tiim bu
9abalara ragmen, hala yerine otunnu• bir uygulama bi9iminin veya ba-anyz istenen
diizeyde, somut olarak ortaya koyabilecek bir yak!a•zmm tam olarak belirlenememesi sorunudur.
Bu noktadan pkarak, bu 9alz9manm ana 9izgilerini belirledik diyebiliriz. 9iinkii, yazm
eifitimi ozellikle yabancz dilde yazzlmz• yazmsal iiriinlerin iizerinden bir egitimin
yiirutulmesi soz konusu olunca, pek 90k sorun odagz ortak bir hatta birle•mektedir. Metodik
yakla-zm bi9imlerinin naszl olmasz gerektiifinden tutun, ders ortamz i9in se9ilecek metin
tiirlerinin naszl olmasz gerekecegine kadar pek 90k noktada kafa kan-zklzifz giiniimiizde
hala
sorunsal yamm korumaktadzr.
Anahim· Sozciikler: yazzn egitimi, dil egitimi, okur odaklz egitim.
In order to teach a foreign language, there are numerous
research studies attempting to examine issues ranging from examining how to teach foreign language
and deciding characteristics of literature. The real issue here is that, despite all of these
efforts, there are no accepted practices that would increase concrete student success. Therefore,
we can say that this study will examine this issue. Because literature education, especially
literatures in foreign languages, brings many issues to be deal with. From deciding methodological
approaches to selecting appropriate literature, many problems should be solved.
Keywords: literature- training. language-training, student centered education.