Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin gerekli becerilere sahip olmalarının yanı sıra göreve ilk başladıklarında karşılaştıkları sorunların giderilmesi fen eğitiminin hedeflerine ulaşabilmesi bakımından önemlidir. Çalışmada Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin görevlerinin ilk yıllarında karşılaştıkları sorunların ve bu sorunların yıllara göre değişiminin tespit edilmesi amaçlanmış ve özel durum yönteminden faydalanılmıştır. Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda görev yapan, 10 tanesi 5 yıla kadar görev yapmış, diğer 10 tanesi 15 yıla kadar görev yapmış, kalan 10 tanesi de 15 yılın üzerinde görev yapmış 30 Fen ve Teknoloji öğretmeni ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlar esnasında verilen cevaplar ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş olup, uygulama sonunda betimsel analiz ve içerik analizi yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin en fazla iletişim, uyum, laboratuar malzemesi temin etme, özel eğitime muhtaç öğrenciler ve yönetmelikler konularında sorunlar yaşadığı, iletişim, adaptasyon, sınıf yönetimi ve özel eğitime muhtaç öğrenciler konularında yaşadığı sorunların devam ettiği, görevlerinin ilk yıllarında aldıkları destekleri tatmin edici bulmadıkları, en fazla rehberlik, sınıf yönetimi, laboratuar uygulamaları ve kaynaştırma öğrencileri konularında destek almak istedikleri tespit edilmiştir. Bununla ilgili olarak öğretmen adaylarının, hizmet öncesi dönemlerinde öğretmenlik uygulaması gibi mesleki uygulama derslerinde okulda tüm uygulamalara katılımına olanak verilmesi, bir okul yerine mutlaka köy okullarını ve özel eğitim sınıflarını da içine alan birkaç okulda öğretmenlik uygulamasına gitmesinin sağlanması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2013 |
Submission Date | March 28, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 23 |