ÖZET
Bu çalışmanın amacı, görsel sanatlar dersinde öğretmen müdahalesi olmadan sınıf ortamında bir ders saatinde karakalem ile yapılan soyut eskizlerin özgünlüğü ve yaratıcılığı ile akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma kapsamın da bir devlet okulu olan Atatürk Anadolu Lisesi, 11.sınıflardan 125 öğrenci seçilmiştir. Seçilen öğrencilerin alan tercihleri gözetilmeden, Görsel sanatlar dersinde bir ders saati içinde karakalem eskizler yaptırılmış üç uzman görüşü alınarak bunlardaki yaratıcılık, özgünlük özellikleri birden beşe kadar gruplandırılmıştır. Birinci basamaktaki ve beşinci basamaktaki çalışmaların sahibi öğrencilerin akademik başarıları ile çalışmalarının ilişkisi araştırıldıktan sonra bulgular ve yorumlar ortaya konmuştur.
Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, akademik başarı, özgünlük, soyut
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2013 |
Submission Date | March 31, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 23 |