BibTex RIS Cite

TRABZON SAĞLIK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİMİNDEKİ YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARI / TRABZON SCHOOL OF HEALTH STUDENTS’ PERCEPTIONS RELATED WITH THE SUFFICIENCY OF VOCATIONAL LESSON TEACHERS

Year 2012, Issue: 25, - , 26.04.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Trabzon Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinin,
meslek dersi öğretim elemanlarının sınıf yönetimindeki yeterliliklerine ilişkin
algılarının , bölümlere ve sınıflara göre saptanmasıdır .
Araştırmanın evrenini; Sağlık Yüksek Okulu Ebelik ve Hemşirelik
bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Verilerin
toplanılmasında “Öğretim Elemanlarının Eğitim Öğretim Ortamlarında Sınıf
Yönetimi Yeterlilikleri Belirleme” ölçeği kullanıldı.
Hemşirelik ve Ebelik bölümü öğretim elemanları, sınıf yönetimini
oluşturan alanlara ilişkin; fiziksel, plan-program, iletişim ve zaman
boyutunda“ara sıra” düzeyinde, davranış boyutunda “çok az” düzeyde rol
davranışı sergilemektedirler. Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinin, öğretim
elemanlarının sınıf yönetim niteliklerine ilişkin algıları en yüksek ortalama ile
“fiziksel boyuta”, en düşük ortalama ile “davranış boyutuna” aittir.
Ebelik ve Hemşirelik bölümü öğrencilerinin, meslek derslerine giren
öğretim elemanlarının sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin algılarında bölümler
arasında fark vardır ( P < .05).
Anahtar kelimeler: Hemşirelik- Ebelik Öğrencileri, Sınıf Yönetimi, Sınıf
Yönetimi Değişkenleri, Öğrenci Algıları, Meslek Dersi Öğretim Elemanları

The aim of this research is to find out Trabzon School of Health students’
perceptions related with the sufficiency of vocational lesson teachers’ classroom
management according to departments and classes.
The sample of the study includes students having education at Midwifery
and Nursing Departments at School of Health. In data collection, the scale of
“Finding out classroom management competence of lecturers in teaching
environment” is used.
Nursing and midwifery department teachers display role behavior
concerning the fields forming classroom management; as “sometimes” about
physical, plan-program, communication and time dimension, and “a little” about
behavior dimension. The perception of Health School students concerning
classroom management qualities of lecturers is at its highest mean on “physical
dimension”, and at its lowest mean on “behavioral dimension”.
There is difference between the midwifery and nursing departments
students’ perceptions related to the sufficiency of vocational lesson teachers’
classroom management. (P<.05)
Keywords: Nursing-Midwifery students’ Education,student, Classroom
management, students’ perceptions

Year 2012, Issue: 25, - , 26.04.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Nesrin Nural

Eşref Nural This is me

Yüksel Baydar This is me

Şükrü Ada

Publication Date April 26, 2013
Submission Date April 26, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 25

Cite

APA Nural, N., Nural, E., Baydar, Y., Ada, Ş. (2013). TRABZON SAĞLIK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİMİNDEKİ YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARI / TRABZON SCHOOL OF HEALTH STUDENTS’ PERCEPTIONS RELATED WITH THE SUFFICIENCY OF VOCATIONAL LESSON TEACHERS. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(25).