Abstract
Bu araştırmanın amacı, Trabzon Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinin,
meslek dersi öğretim elemanlarının sınıf yönetimindeki yeterliliklerine ilişkin
algılarının , bölümlere ve sınıflara göre saptanmasıdır .
Araştırmanın evrenini; Sağlık Yüksek Okulu Ebelik ve Hemşirelik
bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Verilerin
toplanılmasında “Öğretim Elemanlarının Eğitim Öğretim Ortamlarında Sınıf
Yönetimi Yeterlilikleri Belirleme” ölçeği kullanıldı.
Hemşirelik ve Ebelik bölümü öğretim elemanları, sınıf yönetimini
oluşturan alanlara ilişkin; fiziksel, plan-program, iletişim ve zaman
boyutunda“ara sıra” düzeyinde, davranış boyutunda “çok az” düzeyde rol
davranışı sergilemektedirler. Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinin, öğretim
elemanlarının sınıf yönetim niteliklerine ilişkin algıları en yüksek ortalama ile
“fiziksel boyuta”, en düşük ortalama ile “davranış boyutuna” aittir.
Ebelik ve Hemşirelik bölümü öğrencilerinin, meslek derslerine giren
öğretim elemanlarının sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin algılarında bölümler
arasında fark vardır ( P < .05).
Anahtar kelimeler: Hemşirelik- Ebelik Öğrencileri, Sınıf Yönetimi, Sınıf
Yönetimi Değişkenleri, Öğrenci Algıları, Meslek Dersi Öğretim Elemanları
The aim of this research is to find out Trabzon School of Health students’
perceptions related with the sufficiency of vocational lesson teachers’ classroom
management according to departments and classes.
The sample of the study includes students having education at Midwifery
and Nursing Departments at School of Health. In data collection, the scale of
“Finding out classroom management competence of lecturers in teaching
environment” is used.
Nursing and midwifery department teachers display role behavior
concerning the fields forming classroom management; as “sometimes” about
physical, plan-program, communication and time dimension, and “a little” about
behavior dimension. The perception of Health School students concerning
classroom management qualities of lecturers is at its highest mean on “physical
dimension”, and at its lowest mean on “behavioral dimension”.
There is difference between the midwifery and nursing departments
students’ perceptions related to the sufficiency of vocational lesson teachers’
classroom management. (P<.05)
Keywords: Nursing-Midwifery students’ Education,student, Classroom
management, students’ perceptions