Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmenlerinin, öğrenci merkezli
öğretim yöntemlerinden biri olan ve eğitimde çok kullanan işbirlikli öğrenme
modeli hakkındaki bilgi ve uygulama düzeylerinin belirlenmemektir. Çalışmanın
örneklemini; Muş ilinde görev yapan toplam 51 fen ve teknoloji öğretmeni
oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak işbirlikli öğrenme modeli bilgi ve uygulama
düzeyi belirleme ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçek; A ve B
grubu olmak üzere iki kısma ayrılmıştır. Soruların bir kısmı likert ölçekli bir
kısmı ise açık uçlu olarak sunulmuştur. Ölçme aracından elde edilen veriler
değerlendirildiğinde; öğretmenlerin bu model hakkında kısmen bilgilerinin
olduğu fakat bu modelin uygulama aşamasında zorluk çektikleri ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: İşbirlikli öğrenme modeli, Fen ve teknoloji
öğretmenleri, Muş ili, Öğrenci merkezli öğretim.
Aim of this study is to determine the knowledge level of science and
technology teachers on cooperative learning model which is one of the studentcentered
instructions and used frequently in the education and to examine the
practice level of science and technology teachers on cooperative learning model.
The sample of the study is composed of 51 science and technology who works in
Muş province. As the data collection instruments, cooperative learning model
scale, knowledge and practice level scales were used. Scale used in this study
into two separate groups as Group A and Group B. Questions asked in the scale
was Likert type and some of the questions are open-ended questions which are
provided as a part of the Likert. When the data obtained were evaluated through
the measurement tool, it is understood that although teachers have knowledge on
the model yet they lack on the practice.
Keywords: Cooperative learning method, Science and technology teacher,
Muş province, student-centered instruction.