Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrenci seçme sınavına hazırlanan öğrencilerin
geometri dersine yönelik akademik benlik tasarımlarının belirlenmesi ve cinsiyet,
sınav deneyimi gibi kavramlar açısından değerlendirilmesidir. Çalışma, çeşitli
özel dershanelerin lise son sınıf ve mezun gruplarında yer alan öğrencilerle
yapılmıştır. Çalışma grubunda 136 kız, 113 erkek olmak üzere toplam 249
öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrencilerin 112 tanesi bu yıl ilk kez öğrenci seçme
sınavına girecek olmakla birlikte 132 öğrenci daha önce bu sınava en az bir kez
girmiş ancak herhangi bir yükseköğrenim programına yerleşememiş
öğrencilerdir. Örneklemde yer alan öğrencilerin yaş aralığı 16 ile 23 arasında
değişmektedir. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 30 maddeden
oluşan “Geometriye Yönelik Akademik Benlik Tasarımı Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma verilerine her bir alt boyut için bağımsız gruplarda t- testi analizi
yapılmıştır. Analiz sonunda alt boyutların tamamında sınav deneyimi değişkenine göre anlamlı fark elde edilirken, hiçbirinde cinsiyete göre anlamlı bir fark
bulunamamıştır.
Anahtar sözcükler: Akademik benlik tasarımı, Geometri, Cinsiyet, Sınav
Deneyimi
The aim of this study is to determine students’ conception of academic self
concept to ward geometry, and to analyze this in relation to concepts such as
gender and exam experience. The sample of the study consists of senior high
school students and high school graduates from several different private courses.
In the samples, there are 136 girls, 113 boys, and 249 students in total. While 112
of these students will be taking the university entrance exam for the first time, 132
of them have taken the exam at least once but they were not place deny university.
The age’s pan of the students in this study is 16 to 23. In the study, “Scale of
Academic Self- Concept toward Geometry” is used. This scale is for med by there
searcher, and it consists of 30 items. For each sub-dimension, t-test analysis is
done in in dependent groups. At the end of the analysis, while there is a
significant difference in the all of the sub-dimensions in relation to class level, no
significant difference in relation to gender is observed in any of the subdimensions.
Keywords: Academic Self- Concept, Geometry, Gender, Exam Experience