Bu araştırma, etkili öğretim stratejilerinin
kullanıldığı ders sürecinin ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki
etkililiğinin belirlenmesi ve öğretim sürecindeki durumu ortaya koyması
amacıyla yapılmıştır. Nicel
yöntemlerle yürütülen araştırma yarı deneysel olarak desenlenmiştir. Araştırmanın
uygulaması 2015–2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 18 kişilik bir 4.
sınıfın fen bilimleri dersinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu seçilirken
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri çoktan seçmeli test
ve klasik test aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde verilerin
frekans ve yüzde analizleri ile t-testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda etkili
öğretim stratejilerinin kullanıldığı uygulamaların, öğrencilerin başarıları ve
üstbilişsel farkındalık düzeylerinde olumlu yönde değişme sağladığı görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 6, 2017 |
Submission Date | April 26, 2017 |
Acceptance Date | May 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 34 |