ÖZET
Bu araştırmada, öğretmenlerin, okullarda maruz
kaldıkları yıldırma durumları, cinsiyet, kıdem, yaş, branş, eğitim durumu, görev
yaptığı eğitim bölgesi değişkenleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın
grubunu, Elazığ’dagörev yapan 530 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin genel bilgilerinde frekans ve
yüzde kullanılmış, grupların görüşleri arasındaki farkların saptanmasında ise
t- testi ve varyans analizi yapılmıştır. Ayrıca 0.05 anlamlılık düzeyinde test
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma
durumlarında en çok cinsiyet, yaş ve kıdem değişkenleri arasında anlamlı fark
çıkmıştır. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre; 20-29 yaş gurubu
arasındaki öğretmenlerin, 50+ yaşındaki öğretmenlere göre; 1-5 kıdemdeki
öğretmenlerinin diğer kıdemdeki öğretmenlere göre daha fazla yıldırmaya maruz
kaldıkları saptanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 6, 2017 |
Submission Date | May 18, 2017 |
Acceptance Date | May 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 34 |