Bu çalışmada, bağlam temelli
öğrenmeye uygun hazırlanmış STEM uygulamalarının öğretmen adaylarının çevreye
karşı duyarlılıkları, davranışları ve tutumları, doğaya olan bağlılıkları ve
teknolojiye karşı tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışma bir devlet
üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 26 öğretmen adayı ile 6 hafta
boyunca gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden kontrol
gruplu ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma kapsamında
veriler “teknolojiye karşı tutum ölçeği”, “çevre sorunlarına karşı duyarlılık
ölçeği”, “çevre davranış ölçeği”, “çevreye yönelik tutum ölçeği” ve “doğaya
bağlılık ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, bağlam
temelli öğrenmenin çevreye karşı duyarlılıkları ve davranışları üzerine olumlu
etki yaptığı anlaşılmıştır. Dahası bağlam temelli öğrenmenin doğaya olan
bağlılıkları ve teknolojiye karşı tutumları üzerine olumlu etki yaptığı da
anlaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar
ışığında yapılacak olan yeni çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2018 |
Submission Date | January 19, 2018 |
Acceptance Date | July 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 36 |