Bu araştırmada yeni göreve başlamış
stajyer öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin cinsiyet değişkeni bağlamında araştırılması
amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2015- 2016 eğitim ve öğretim yılında başta
Bitlis merkez olmak üzere Adilcevaz, Ahlat ve Tatvan ilçelerinde görev yapan
170 stajyer öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde
tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Aksoy (2006) tarafından geliştirilen ve Yılmaz (2009) tarafından uyarlanan dört
alt boyutlu ve 14 maddeden oluşan İş Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Anketin
birinci bölümünde kişisel bilgi sorusu olarak sadece cinsiyet sorulmuştur.
İkinci bölümünde ise motivasyon ile ilgili ifadeleri içeren maddeler yer almıştır.
Araştırmacı tarafından 200 adet anket okullara götürülerek öğretmenlere
dağıtılmış ve 170 anketin geri dönütü sağlanmıştır. Araştırma sonunda elde
edilen veriler SPSS 24.00 For Windows programı kullanılarak çözümlenmiştir.
Stajyer öğretmenlerin iş motivasyonuna yönelik algı düzeylerini belirlemede T-
Testi analizi yapılmıştır. Stajyer öğretmenlerin iş motivasyonu algı düzeyleri
orta ve yüksek olarak saptanmıştır. En yüksek puan Kuruma bağlılık alt
boyutundan elde edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre stajyer öğretmenlerin
algıları İşle Bütünleşme alt boyutunda istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur.
Kadın öğretmenlerin algıları erkek öğretmenlere nazaran daha yüksektir.
Anahtar
Kelimeler: Öğretmen,
stajyerlik, motivasyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2018 |
Submission Date | April 17, 2018 |
Acceptance Date | July 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 36 |