Milli Eğitim Bakanlığının geliştirmiş olduğu EBA platformunda bulunan video materyaller öğretmenler tarafından kendi derslerinde yardımcı materyal olarak kullanılmaktadır. Bu araştırmada, kullanıcı konumunda bulunan öğretmenlerin video materyalleri bulma, tercih etme ve derslerinde kullanma biçimlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada veriler görüşme yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Bingöl ili Karlıova ilçesindeki 6 ortaokul ve 3 lise kurumunda görev yapan toplam 20 şube öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması tercih edilmiştir. Katılımcılardan toplanan nitel verileri çözümlemek için içerik analizi yapılmıştır. Görüşmeler yoluyla katılımcılardan elde edilen veriler üç aşamada analiz edilmiştir. İlk bölümde öğretmenlerin video materyalleri nasıl temin ettikleri, ikinci bölümde video materyallerin öğretmenler tarafından kullanılma nedenlerini belirleyen ölçütlerin neler olduğu, üçüncü bölümde ise öğretmenlerin şube bazında video materyalleri sınıf içerisinde kullanma biçimleri analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun EBA’daki video materyalleri içerik bakımından düzensiz ve sayı bakımından yetersiz bulduğundan derslerinde fazla kullanmadıklarını göstermektedir. Öğretmenler EBA’daki video materyalleri derslerinde yardımcı materyal olarak kullanırken; süre, görseller, ses, etkileşim, hikaye, motivasyon ve içerik gibi ölçütleri göz önünde bulundurmaktadırlar. Video materyalleri sınıf içinde kullanma biçimlerine bakıldığında ise alıştırma yaparken, soru çözerken, konu özetlerken, etkileşimli, parçalı veya bütün dersi kapsayacak şekilde şube bazında farklı kullanma biçimleri olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | February 12, 2020 |
Acceptance Date | April 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 42 |