Günümüz dünyasında teknolojinin her alanda olması, bireylerin birtakım becerileri geliştirmesini gerekli hale getirmiştir. Türkçe eğitiminin en nihai hedeflerinden biri temel dil becerilerinin gelişimi sağlamak ve bireylere bu becerilere ilişkin yeterliklerini sağlamada zemin oluşturmaktır. Görsel uyaranların sayısız olduğu bir çağda geliştirilmesi gereken becerilerden biri de görsel okuma becerisidir. Özellikle görsellerin hayatın her alanında yer edinmesi, bireylerin görsel okuma becerilerini geliştirme ve etkili bir şekilde kullanmalarını gerekli hale getirmiştir. Öğrencilerin okul öncesi eğitimden başlayarak eğitim yaşamları boyunca bu öğrenme alanına ilişkin beceriler kazanmaları bir gereklilik haline gelmiştir. Bu araştırmada 2005 Türkçe öğretim programında bir öğrenme alanı olarak yer alan görsel okuma becerisinin özgün etkinlik önerileri ile geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelini esas alan betimsel nitelikte bir çalışmadır. İlgili alan yazındaki dokümanlar taranmış, etkinliklerin hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar göz önünde bulundurularak bir çerçeve oluşturulmuş ve reklam metin temelli özgün görsel okuma etkinlikleri geliştirilmeye çalışılmıştır. Etkinliklerin daha açık ve anlaşılır olması için etkinlikler, haftalar şeklinde tablolaştırılmış, uygulama süresi, öğrenme alanı, geliştirilen temel beceriler, ilişkili kazanımlar, ilişkili zekâ alanları, araç gereçler, ilke ve yöntemler başlıkları kapsamında sunulmuştur. Ders işleniş süreci; dikkat çekme, keşfetme, gelişme ve değerlendirme aşamaları bağlamında detaylandırılmış ve bu aşamalar kapsamında ders süreci ayrıntılı bir şekilde verilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın alan yazına, araştırmacılara ve ilgili öğretmenlere katkı sunacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Submission Date | February 19, 2021 |
Acceptance Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 43 |