Bu çalışma, Marzano’nun benzerlik ve farklıkları belirleme stratejisinin 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenci başarısı üzerinde etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, Gaziantep'te özel bir okulda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler deney ve kontrol olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna “benzerlik ve farklılıkları belirleme” stratejisine uygun olarak hazırlanmış etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından çoktan seçmeli sorular, uygulama öncesi ön test, sonrası son test ve uygulamadan 5 hafta sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin SOLO taksonomik açıdan düzeylerini belirlemek için açık uçlu sorular, çalışma öncesi ve sonrası öğrencilere uygulanmıştır. Çoktan seçmeli test sonuçlarına göre, benzerlik ve farklılıklar stratejisinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin ön test-son test ve kalıcılık testi ortalamaları kontrol gurubundan yüksek olmasına rağmen bu farklılık istatistiksel açıdan anlamlı bulunamamıştır. Her iki grupta da değişim söz konusudur. SOLO test sonuçlarına göre ise deney grubu öğrencilerinin daha üst yapılara geçiş yaptıkları gözlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, benzerlikler ve farklılıklar stratejisi etkinliklerinin öğrencilerin zihinsel yapılarını değiştirdiği, bilişsel farkındalık düzeylerine ve ders başarısına önemli katkılar sağladığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak benzerlik ve farklılıklar stratejisinin öğrenci üzerinde başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | November 10, 2020 |
Acceptance Date | February 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 44 |