Research Article
BibTex RIS Cite

TÜBİTAK 4004 FEN PROJELERİNE YÖNELİK TEMATİK İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Year 2022, Issue: 44, 11 - 19, 31.03.2022
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.893166

Abstract

Okulda öğretilen teorik bilgiler okul dışı öğrenme ortamları ile uygulamaya dökülebilmektedir. Bu çalışmada okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan TÜBİTAK 4004 programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasında desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 119 proje oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanarak yapılmıştır. Verilerin analizinde ise tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; en çok projenin 2018 yılında ve üniversiteler tarafından hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sürelerine bakıldığında beş ile on gün arasında uygulanan projelerin sayısının oldukça fazla olduğu belirlenmiştir. Projelerin katılımcı kitlesini ise büyük bir oranda ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Projelerde ulaşılmak istenen amaçlar arasında ilk sırayı “disiplinler arası bakış açısı kazandırmak” almıştır. Konu olarak en çok doğa, ekoloji ve çevre konuları seçilmiştir. Uygulama esnasında birden fazla teknik kullanılmış, bunlardan en çok tercih edilenlerin ise gözlem ve oyun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, TÜBİTAK projeleri üzerine yapılacak yeni çalışmalara rehber olacağı ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Akay, C. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “TÜBİTAK 4004 yapıyorum öğreniyorum yaz bilim okulu” projesi sonrası bilim kavramına yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
Year 2022, Issue: 44, 11 - 19, 31.03.2022
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.893166

Abstract

References

  • Akay, C. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “TÜBİTAK 4004 yapıyorum öğreniyorum yaz bilim okulu” projesi sonrası bilim kavramına yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Ayberk Bostan Sarıoğlan 0000-0002-2320-9427

Gamze Dolu 0000-0002-2924-4098

Nebahat Sevim 0000-0003-1602-0607

Publication Date March 31, 2022
Submission Date March 9, 2021
Acceptance Date November 26, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 44

Cite

APA Bostan Sarıoğlan, A., Dolu, G., & Sevim, N. (2022). TÜBİTAK 4004 FEN PROJELERİNE YÖNELİK TEMATİK İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(44), 11-19. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.893166