Ö Z E T
Bu çalışmada, ülkemizde 2005 yılından itibaren liselerde uygulanmakta olan
Coğrafya Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmış 9. sınıf coğrafya ders kitabı
ile Almanya’da liselerde (Gymnasium) 9. sınıflarda okutulmakta olan coğrafya ders
kitabı karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de Gaziantep İli’nde
görev yapmakta olan 149 coğrafya öğretmeni; Almanya’da ise NRW (Nordrhein
Westfalen) eyaletinde Düsseldorf kentinde görev yapmakta olan 48 coğrafya
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen veriler, fizikî boyut, içerik
boyutu, öğretme-öğrenme boyutu ve değerlendirme boyutlarına göre
tablolaştırılarak yorumlanmış, t-testi ile de karşılaştırılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, Türkiye’den örnekleme dâhil edilen öğretmenler, MEB coğrafya
ders kitabı hakkında daha fazla olumsuz görüş belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular
ışığında bazı önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Coğrafya, coğrafya eğitimi, coğrafya ders kitabı
AB S T R AC T
In this study, the geography book for 9th grade students which is applied in high
schools since 2005 and prepared in the direction of Geography Teaching Program
is compared with the 9th grade students geography book in high schools
(Gymnasium) in Germany. The sample of the study consist of 149 geography
teachers serve in Gaziantep using the book of Ministry of National Education; in
Germany NRW (Nordrhein Westfalen) 48 geography teachers serve in Dusseldorf
of Nordrhein Westfallen State. The study is quantitative. Datas gathered from the
questionnaires conducted to the teachers are interpreted by after being evaluated
and tabulated according to their physical, content, teaching-learning and
assesment dimensions and are also compared with t-test. According to the results
of the study, the teachers, who included in sample stated more negative views
about the MEB (Ministry of Education) geography school book. Some suggestions
were made in light of the findings.
Keywords: Geography, Geography education, geography textbook
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 46 |